bilentusiast Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 Jeg lurte på om det hadde vært problematisk å kjøre en 240 i særlig raskere enn 250-260km/t? Ville ikke det vært skummelt med tanke på aerodynamikken på bilen i forhold til luft under bilen? Selv med senk og stiv, men uten noe marktrykk i form av spoilere osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 En 240 er jo skummel i normale lovlige hastigheter jo... Litt overdrevet, men orginalt er det ikke langt fra sannheten. Med skikkelig senk vil det jo bli mindre luft under bilen, og om man har korrekt monterte turbinfelger, så vil jo det lage vakuum under bilen og trekke den nedover, til en viss grad. Men hva med å kikke på de gjorde i racing med dem, de gjorde det jo ikke så halvglat den gangen, og de hadde sikkert noen akseptable hastigheter også(Grp. A). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Jeg lurte på om det hadde vært problematisk å kjøre en 240 i særlig raskere enn 250-260km/t? Ville ikke det vært skummelt med tanke på aerodynamikken på bilen i forhold til luft under bilen? Selv med senk og stiv, men uten noe marktrykk i form av spoilere osv? Tror du bilen kommer til å lette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 du kjører ikke et fly;) men ikke ha sånn fart inn i tuneller:D da kan det vist gå galt:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Tror du bilen kommer til å lette? Den svenske mursteinen med hjul? Hardly;) Edit: Har ingenting imot 240 forresten;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 Du drar av veien før du letter.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilentusiast Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Tror du bilen kommer til å lette? Ikke lette som et fly, men hvis man hadde ligget i 300km/t trenger man ikke nødvendigvis mer enn et lite løft så du mister grep før du er ferdig? Bilstein dempere og lesjøfors fjærer.. Einar, det er sant, gruppe a gikk jo ganske greit Mondeo, hvorfor mener du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Når du runder 200 med en 240 på offentlig vei så holder det for å si det sånn. I grp a hadde de grp a vingen, som gav mere marktrykk bak. Framme tror jeg ikke de gjorde noe spesielt. I 86, da det nye karoseriet kom så har jeg lest at mange av modifiseringene var for å gi bedre aerodynamikk. BTW: skal du opp i 250-260 så tror jeg du må bytte utveksling. Med 3,54:1 i bakakselen og 1:1 på siste gir i kassa minns jeg at bilen gjorde ca 200 på turtallsbutten (ett surt tap mot en bmw). Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg