Gå til innhold

oljeuttak til turbo i w210


diesel_dyret

Anbefalte innlegg

står en plugg i blokka under eksos manifolden, der kan du få ta olja til turbo.

 

Hva slags turbo bygge er det du driver med? Info?

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en plugg i blokka under eksos manifolden, der kan du få ta olja til turbo.

 

Hva slags turbo bygge er det du driver med? Info?

 

blindplugg eller?mener det var en umbrakoskrue der....?

 

det er en 200 bensin,og det er ikke akkurat sprekt...så har laget manifold og bruker volvo sin t3 turbo,oljekjøler fra pajero turbo diesel og 2,5" eksos.selve motoren hadde jeg ikke tenkt og gjøre noe med,men prøver på 0,5 i trykk,og hvis det holder så blir den som den er :) bygger volvo 242 med t5 motor også,så prioriterer den først.

95"audi a6 2,5tdi quattro(bruksbil)

78"volvo 242 t5(gatebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. bare skru ut umbrakoskruen å skaff en kobling som passer der var vel m12x1.5.

Hvor tok du olje til olje kjøler og hvor kjører du returen fra den?

Kjørte selv turbo på en orginal slik motor i begynnelsen.

Monterte en progressiv btr og litt større dyser, ladda på det meste 0.8 å det funket kanon...

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder øljekjøler,så trur jeg at jeg dropper denna i første omgang.tar olje fra den pluggen som du sa,og kjører retur til bunnpanne.har begynt og sveise manifold i dag,så da er vi langt på vei...bruker en garret tb03 fra volvo 740 :)

 

når du brukte justerbar btr,hva gjorde du med den gamle da?og ossen dyser brukte du?

 

sliter litt med plass til intercooler da,så må kanskje modifisere endel i fronten...

95"audi a6 2,5tdi quattro(bruksbil)

78"volvo 242 t5(gatebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet en progressiv btr i serie på retur slangen fra fuel railn.

Slik at den orginale holder grunn trykk, men med en gang den progressive får lade trykk så justerer den opp bensin trykket etter turbo trykket.

Dysene er orginalt 210cc:) de holder ikke langt(maxa de ut på 0.3bar turbo trykk og 5 bar bensin trykk.

 

Jeg hadde 300cc dyse, når jeg kjørte med progressiv btr. Ble litt feit uten turbo trykk, men det funket bra nokk.

Kjører med datasprut, 570cc dyse, t3/4 osv osv:), å bilen går betraktelig bedre nå på 0.6 en hva den gjorde uten datasprut på 0.9.

Jeg hadde en orginal lancer evo7 intercooler plassert fremfor radiatoren og ac registret. får akkurat 2 90 gradere under frontlyktene. har nå en litt mindre i samme tykkelse der.

 

Her har du noen bilder

090320_192659.jpg

090316_211940.jpg

090512_203636-1.jpg

P300609_00350004.jpg

P290609_20390001.jpg

 

Og ett av selve bilen:)

090508_151551.jpg

 

 

 

 

 

Bilen har forøvri stått i snart 2 måneder pga driv aksel havari:)

Endret av AUGU

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke skaffa drivaksler enda?

Trodde ikke vanlige 300-aksler var så vrient å skaffe, det er forøvrig samme på alle 300, uansett motor, bare det ikke er ASD eller ASR.

Mener de skal ha på det lokale huggeriet her(Bø bilco).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Einar - Siden jeg bruker de på w210 må jeg ha 300E akslinger med spor for å feste abs ringene, skulle helst hatt 2000mod E200kompressor akslinger da de er akkurat samme men med abs ringer.

Men ja fikk ny her om dagen, men er fortsatt på utkikk etter flere da det er forbruks vare!

 

 

diesel_dyret- beklager tregt svar, men er ikke så ofte her inne.

Eksos manifoldn er selvlaget, da det ikke er å oppdrive ferdig laget.

Send meg en mail på stianaugu@gmail.com visst du lurer på noe, da får du kjappere svar:)

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår