cakeboss Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Hei. Bilen har litt vansker med å starte første gang jeg vrir om nøkkelen. Når jeg gjør det for andre eller tredje gang går det. Hva kan være feil?? Mvh Jonas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Jeg antar at starteren går greit og drar rundt motoren, men at den ikke tenner. Da må det være tenning eller bensin som mangler. Bakstykket på tenningslåsen er en vanlig feilkilde, men trolig ikke årsaken dersom dette skjer hver gang. Du kan jo se etter om lampene i dashbordet lyser når du prøver mislykket start. Slukker de når du vrir nøkkelen til starteren slår inn, kan problememet være her. Det kan tenkes at den ikke får bensin straks. Kanskje det er en tilbakeslagsventil i bensinpumpa som feiler slik at bensin siger tilbake i tanken. Bensinpumpa går 1.5 sek når tenninga slås på og så stopper til motoren har startet. Prøv å skru på tenning i et par sekunder et par ganger før su starter. Om dette hjelper, sjekk for lekkasje i bensinslanger og bensinfilter. Om dette er i orden, skift bensinpmpe og evt. bensinfilter. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cakeboss Skrevet Juni 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Hei. Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve det. Mvh Jonas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2010 Ville også sjekke belgen under monopointen om du har det? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg