Gå til innhold

Audi A4 chip 120hk --> 205hk

Ranger emnet


Hotvalley

Anbefalte innlegg

Hei

Sett litt på en A4 B8 2009mod 1,8TFSI. Så har jeg vurdert å chippe den for å trykke ut litt ekstra. Men ser at streetdesign hevder at chippen får den fra 120hk til 205hk. Hvordan kan dette stemme? Er ikke dette i drøyeste laget? Jeg hadde sett for meg at chippen kanskje ga 20-30 hk mer

 

Noen som har erfaring med disse chippene? Står heller ikke økning i dreiemoment, noen som vet noe om dette?

 

(Her er linken til siden: http://www.streetdesign.no/?id=100887 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig stemme. 160 hk 1,8fsi får vel rundt 200 hk 315 NM etter chip.

Og 120 hk motoren har sikkert mindere turbo og dyser orginalt. Så vil tro 205 er å strekke den litt langt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som dere sier vil jeg tro det er å ta i litt. Men ser nå på en annen side med OCT tuning at de har samme greia:

 

http://www.oct-tuning.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=1_194_195_246

 

Chiptuning Audi A4 B8 1.8 TFSI (MED17) 120hk=>205hk/230nm=>310nm

Chiptuning Audi A4 B8 1.8 TFSI (MED17) 160hk=>205hk/250nm=>310nm

 

Så de to motorene (160hk og 120hk) blir begge chippet til 205hk/310nm.

 

Det ser jo ut til å stemme for 160hk versjonen men ikke 120hk :S

 

Har derimot lest i VACN forumet at begge egentlig har samme motor, men den på 120hk/230nm kun elektronisk nedjustert. Men det aner jeg ikke om er sant.

 

Ville vel også tro at drivverk etc. blir litt utsatt ved en økning på 80nm i dreiemoment?

 

EDIT: her er databladet for chippingen:

http://www.oct-tuning.no/datablad/vag/1-8-tfsi-120-hp__en.ds.pdf

Endret av Hotvalley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til audi. Fikk følgende svar:

 

"Selve motorene i de to alternativene du beskriver er i grove trekk like og det er i utgangspunktet bare programvare forskjeller som skiller disse."

 

Da stemmer jo dette med chippen også:)

 

At 120hk versjonen er 50 000 billigere enn 160hk versjonen er vel pga avgifter i Norge. (Som man vel må ut med uansett hvis man chipper)

Endret av Hotvalley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at motorene er så og si like ja. kun chippen som er forskjell.

Men vil ikke anbefale å chippe den til mer enn 160hk. 1,8Tfsi sliter med dårlig clutch, selv med orginale 160hk ryker de etter 10-20000km. Bytta mange clutcher på de.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Har nå selv kjøpt en 1,8Tfsi 120hk. Har sett en del rundt på sider (MTM,APR,AWE og BSR) de anviser at bilen går til en overkant av 200hk, men har også lurt litt på om dette vil ha påvirkning i andre komonenter av bilen? Er det noen som har testet chipping på denne motoren og eventuelt kan go noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår