Hotvalley Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Hei Sett litt på en A4 B8 2009mod 1,8TFSI. Så har jeg vurdert å chippe den for å trykke ut litt ekstra. Men ser at streetdesign hevder at chippen får den fra 120hk til 205hk. Hvordan kan dette stemme? Er ikke dette i drøyeste laget? Jeg hadde sett for meg at chippen kanskje ga 20-30 hk mer Noen som har erfaring med disse chippene? Står heller ikke økning i dreiemoment, noen som vet noe om dette? (Her er linken til siden: http://www.streetdesign.no/?id=100887 ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Kan umulig stemme. 160 hk 1,8fsi får vel rundt 200 hk 315 NM etter chip. Og 120 hk motoren har sikkert mindere turbo og dyser orginalt. Så vil tro 205 er å strekke den litt langt. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saberhagen Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Fra Chipsenter får du da følgende specs: Audi A4 1.8 TFSI 120 Fra: 120 hp Til: 160 hp Fra: 230 NM Til: 290 NM Såå, tror de streetdesign folka har skrevet veldig feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hotvalley Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 (endret) Ja som dere sier vil jeg tro det er å ta i litt. Men ser nå på en annen side med OCT tuning at de har samme greia: http://www.oct-tuning.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=1_194_195_246 Chiptuning Audi A4 B8 1.8 TFSI (MED17) 120hk=>205hk/230nm=>310nm Chiptuning Audi A4 B8 1.8 TFSI (MED17) 160hk=>205hk/250nm=>310nm Så de to motorene (160hk og 120hk) blir begge chippet til 205hk/310nm. Det ser jo ut til å stemme for 160hk versjonen men ikke 120hk :S Har derimot lest i VACN forumet at begge egentlig har samme motor, men den på 120hk/230nm kun elektronisk nedjustert. Men det aner jeg ikke om er sant. Ville vel også tro at drivverk etc. blir litt utsatt ved en økning på 80nm i dreiemoment? EDIT: her er databladet for chippingen: http://www.oct-tuning.no/datablad/vag/1-8-tfsi-120-hp__en.ds.pdf Endret Juni 23, 2010 av Hotvalley Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hotvalley Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 (endret) Sendte en mail til audi. Fikk følgende svar: "Selve motorene i de to alternativene du beskriver er i grove trekk like og det er i utgangspunktet bare programvare forskjeller som skiller disse." Da stemmer jo dette med chippen også:) At 120hk versjonen er 50 000 billigere enn 160hk versjonen er vel pga avgifter i Norge. (Som man vel må ut med uansett hvis man chipper) Endret Juni 23, 2010 av Hotvalley Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Stemmer at motorene er så og si like ja. kun chippen som er forskjell. Men vil ikke anbefale å chippe den til mer enn 160hk. 1,8Tfsi sliter med dårlig clutch, selv med orginale 160hk ryker de etter 10-20000km. Bytta mange clutcher på de. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Som dei fleste skriv her så er motorane heilt like, dette gjelder både 1.8 TFSI 120/160hk, og 2.0 TFSI 180/211 hk, i audi A4, og desse motorane blir nydelige etter chip. :) Det er mulig at clutchane er dårlige på desse, men det har me ikkje merka noke til enda. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 1.8 t har vel aldri hatt spreke clutcher på noen modeller :) ny clutch så slipper du no problem med det. annet problem kan vel være hvis det er dobbeltmasse svinghjul ? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi 1,8T Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Har nå selv kjøpt en 1,8Tfsi 120hk. Har sett en del rundt på sider (MTM,APR,AWE og BSR) de anviser at bilen går til en overkant av 200hk, men har også lurt litt på om dette vil ha påvirkning i andre komonenter av bilen? Er det noen som har testet chipping på denne motoren og eventuelt kan go noen anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 all endring av effekt fører til ekstra slitasje, men alt handler om hvordan en bruker bilen. Service osv. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.