qutix Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Heisann. For en uke siden så fikk jeg problemer etter jeg hadde vært å kjørt litt i skauen med bilen. Plutselig begynte olje lampa å lyse, og når jeg gidde gass begynte den å blinke og blir borte i par sekunder. Har sjekka olje mengden og hadde nok olje. Etter par dager så kom det ett "hakke" lyd ut av motoren. Lyden kommer mer fram når jeg gasser på. Lurer på om det er ventilan i stempelan som er gåen? Og hva koster det å få fiksa det ? Mvh. Qutix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Det kan være at oljetrykket er for lavt, du bør få sjekka det ut så du ikke havarerer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qutix Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 Takk for svaret. Skal få sjekke det i dag. Oljetrykket kan vell ikke være grunne til at motoren hamrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 For lite olje trykk e hovedårsak til motorhavari. Som oftes får du tikking/banking fra rådene. Kan også være ventiltikking, men det er vanskelig å si når man ikke hører selv.. få det sjekket på verksted. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg