Gå til innhold

Vann ut av eksospotta - hva kommer dette av?

Ranger emnet


vetty

Anbefalte innlegg

Lurt å borre et lite hull i potta slik at vannet renner ut. Det dannes mye vann i potta opp gjennom årene. Spesielt ved mye småkjøring..

 

Kjempelurt å borre hull i potta..

Frieksos, større mulighet for rust og ikke helt usannsynlig at en får en anmerkning på neste PKK..

 

La motoren få driftstemperatur et par ganger i uken hvis det er mye småkjøring ellers, da løser problemet seg selv.

Når bakre potte en gang i fremtiden må skiftes for rust er det bare å oppgradere til rustfritt..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt å borre hull i potta..

Frieksos, større mulighet for rust og ikke helt usannsynlig at en får en anmerkning på neste PKK..

 

La motoren få driftstemperatur et par ganger i uken hvis det er mye småkjøring ellers, da løser problemet seg selv.

Når bakre potte en gang i fremtiden må skiftes for rust er det bare å oppgradere til rustfritt..

 

Hehe, vel. Mange originalpotter som har hull i bakkant av potta for at kondensen skal renne ut. Vil gjerne se den frieksosen du får, eller at det blir merket på PKK. Det er ikke snakk om å borre et 10mm hull heller, men kanskje 2mm hull slik at vannet renner ut. Bare å se på forskjellige biler. Det er hull i potta i bakkant der eksosrøret står.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår