Hole Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Gjelder en '93 Golf VR6. Har ett litt snodig problem med kjølevannstempen, når jeg kjører normalt (50 eller 80, spiller ingen rolle) så blir tempem over 90. Legger seg på 100-110 grader. Hvis jeg gasser på litt så synker den ganske fort igjen ned på 90. Skulle tro at ved normal kjøring i over 80 kmt at den skulle kjøle nok, men det gjør den altså ikke, turtallet må opp og først da synker tempen. Har byttet følere i blokka, og vannpumpa og radiator skal være byttet for ca. ett år siden. Kan det være termostaten? Eller trenger den rett å slett mer trutall får å få ordentlig sirkulasjon på vannet? Hjelp mottas med takk. Klaus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Prøv uansett å ta ut termostaten og se hvordan bilen blir da. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
righton Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Må du fylle vann med jevne mellomrom? Om du tar av lokket på ekspansjonstanken(på kald motor!) så kan du se i tanken om det bobler eller skummer. Skjer dette kan det være indikasjon på defekt toppakning eller sprekk i topp. Om det ikke skjer noe i tanken, kan du ha fått "slepp" på skovelhjulet på vannpumpa. Kan som nevnt i innlegget over også være termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Må du fylle vann med jevne mellomrom? Om du tar av lokket på ekspansjonstanken(på kald motor!) så kan du se i tanken om det bobler eller skummer. Skjer dette kan det være indikasjon på defekt toppakning eller sprekk i topp. Om det ikke skjer noe i tanken, kan du ha fått "slepp" på skovelhjulet på vannpumpa. Kan som nevnt i innlegget over også være termostaten. Skal prøve å bytte termostat først. Alt ser greit ut med kjølevannet, riktig mengde og konsistens. Var satt på fabrikksny topp og topp-pakning i 2003 og bilen har ikke gått så langt etter dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 Akkurat samme problem hadde en kompis av meg, dette var også VR6. Da med ettermontert turbokit, og der var det mest sannsynlig topp-pakning som var deffekt. Bilen ble solgt så fikk desverre ikke sjekket dette. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Akkurat samme problem hadde en kompis av meg, dette var også VR6.Da med ettermontert turbokit, og der var det mest sannsynlig topp-pakning som var deffekt. Bilen ble solgt så fikk desverre ikke sjekket dette. Ok, ingen turbo her da. Men skal prøve å flushe systemet og sette på ny termostat og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.