Gå til innhold

300E motor i 260E?


turbotom

Anbefalte innlegg

JA, det passer i, det kan kanskje være litt forskjeller på EHA, tempsensorer og tomgangsregulator, da flytter du over det fra orginalmotoren, innsprøytninga er lik på disse.

Forskjellene går vel på kat og årsmodell.

 

300E har sterkere kasse og drivaksler enn 260E da, men det passer da sammen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det passer i, det kan kanskje være litt forskjeller på EHA, tempsensorer og tomgangsregulator, da flytter du over det fra orginalmotoren, innsprøytninga er lik på disse.

Forskjellene går vel på kat og årsmodell.

 

300E har sterkere kasse og drivaksler enn 260E da, men det passer da sammen.

 

Eha er nytt for meg! hehe! Ikke heilt oppdatert på mercedes skruing enda. Men er manuellkassene like på 260 og 300 da? Er en 5 trinns, og den finnes vel i 300 også? Har sett 300`er med getrag kasser, men dette er vel kanskje ikke noe standard? En hel delebil hadde kanskje vært bedre da...med tanke på drivaksler og liknende.

Dette er ikke noe jeg har planer om å gjøre umiddelbart, men om sjansen skulle by seg så kunne det jo vært moro med en større sekser, og da er det greit å vite at det passer sammen uten større mods.

Takk for svar Einar!

Endret av turbotom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Manuellkassene skal meg bekjent være tilnærmet like.

 

Løft ut 260, flytt over evt. forskjellige sensorer etc. Flytt evt. over savinghjul/clutch. Putt oppi 300.

 

Hei.har skifta både motor å kasse tusen gånger itte kvart.

du trenge ikkje flytta svinghjul å clutch.d e bare vas.

girkassane passe øve ens uden problem,e bare hvis du ska bygga frå automat du må flytta øve.

å 260 å 300 e akkuratt lige,300en e bare større borring på.hjerne å alt e d sama.

eg har ligganes ekstra manuelle kasse hvis du trenge d.

kan nå meg på kjetting_klompen@hotmail.com

har masse aent og,å får tag i alt nesten.bare å maila

Bakhjulstrekk eller ta beinå fatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår