Gå til innhold

Startsperre eller ikke?

Ranger emnet


Harmony

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det finnes noen grei måte å sjekke om jeg har startsperre på bilen. Ryddet litt i papirer i dag og kom blandt annet over forsikringspapirene, der jeg ser at jeg av en eller annen grunn har opplyst om at jeg har startsperre.

Men når jeg tenker meg om, så vet jeg jo ikke om jeg faktisk har det.

Mulig det stod i annonsen, når jeg kjøpte bilen.

 

Gjelder en 80 med 2,3NG motor som var ny i USA, 1991 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det ikke er ettermontert ifm alarm e.l. så har du nok ikke startsperre.

På den annen side så er startsperre bare tullegreier. Kan fortsatt startes om den trilles i gang eller starter den med f.eks et skrujern direkte på starteren. De som stjeler biler er ikke idioter ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, får vel ta en telefon til IF da, hvis det skulle skje noe får jeg vel forkortet erstatningen pga feilaktig opplysning.

 

De skal vel ha noen ekstra hundrelapper i året nå da, fordi jeg ikke har startsperre.

 

Angående trillstart, så kommer ikke tyeven langt siden det er automat, men de er vel kreative nok til å få til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det ikke er ettermontert ifm alarm e.l. så har du nok ikke startsperre.

På den annen side så er startsperre bare tullegreier. Kan fortsatt startes om den trilles i gang eller starter den med f.eks et skrujern direkte på starteren. De som stjeler biler er ikke idioter ;)

 

Så lenge man snakker om en-krets startsperre lik de man finner på ettermonterte alarmer, så stemmer det du sier. Men original startsperre er ikke på langt nær like lett å koble seg forbi.

 

Sånn generelt er startsperrenøkler mer klumpete enn nøkler uten startsperre, så man ser lett forskjell i de fleste tilfeller. Jeg tviler på at du har startsperre på din bil, og vil du finne det ut så kan du få filt en nøkkel på jernia. Funker den fint, så har du ikke startsperre.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår