thairua Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Hvor mye kan jeg ta for en Opel Omega 3.2 liter motor? Motoren er gått 120000... Og er fra en 03 mod bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Hvor mye kan jeg ta for en Opel Omega 3.2 liter motor? Motoren er gått 120000... Og er fra en 03 mod bil... jeg kjøper den LETT! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thairua Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Bare kom med bud.. Har også chipet den... Har bare brukt den i 6 mnd.. Var gått 106000 når jeg kjøpte den.. Og tviler veldig masse på at jeg har kjørt 14000 siden da, menmen... Selger også girkassen, ikke til 3.2 liter, men en 2.5 kasse... Den har fungert sinnsykt bra, har aldri vært plaga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Hadde du denne i en omega? Hvordan gjore du med ledningsnettet? Bare lurer siden jeg skal sette 3,2 i min snart. Ga 15 000 for min, med katter, ledningsnett og ECU(som jeg ikke har fått enda). Det ble tap for selgeren, motoren min har gått 105000km Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 myee makk å få i denne i en b1? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thairua Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 Hvis dere har en nyere bil med elektronisk gass så er det gansk enkelt.. Men har dere en 2.5 fra 95 så må dere flytte over alt av følere og slikt! Er litt arbei men når jeg har gjort det, så da er det bare plug & play:) Å noen mener på at det ikke går ann å montere en slik en i en 95 mod... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Hvis dere har en nyere bil med elektronisk gass så er det gansk enkelt.. Men har dere en 2.5 fra 95 så må dere flytte over alt av følere og slikt! Er litt arbei men når jeg har gjort det, så da er det bare plug & play:) Å noen mener på at det ikke går ann å montere en slik en i en 95 mod... hva er forskjell på disse motorene fra x30xe? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 (endret) hva er forskjell på disse motorene fra x30xe? y32se og x30xe er identiske sett utenfra, dette gjelder x25xe også, samme motorene så og si. Men innsuget ser litt annerledes ut fra 98 var det?? Men ellers er det kun forskjeller innvendig på borrig og slaglengde. Har hørt rykter om smidd veiv på y32se, stemmer det?? Ellers har x30xe sodium fyllte eksosventiler , som f.eks ikke x25xe ikke har, mener y32se også har sodiumfylte eksosventiler. Toppene er lik utvendig men pga forskjellig borring er det noe forskjell. Lengre opp ser jeg at noen hadde ment at den ikke gikk an å montere i en 95 modell, er jo bare pisspreik. Lett jobb :) Jeg byttet selv motor fra x25xe til x30xe i min og det var jo bare plug and play. ALT var identisk koblingsmessig og ledningsmessig. Og dette med elektronisk gass overføring er jo en smal sak å fikse, bare skaffe delen fra innsuget til en med manuell wire så er saken biff :) Endret Juni 15, 2010 av Jan H Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 nå som vi er inne på forskjeller: Er drivverket samme på 2 liter og 2,5? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 (endret) nå som vi er inne på forskjeller: Er drivverket samme på 2 liter og 2,5? Ja, ganske mye forskjellig faktisk. Girkassene er vel det samme, untatt hardykoblingen på utgående aksling. mellomaksling er grovere, og bærebruer med innfesting av stikkakslinger er forskjellig. Samme med diffen, der hardykoblingen er større på v6. Splinesen på stikakslingene er det samme, men V6 er tykkere og har større diameter på koblingen mot hjulnavene. Har nettop bygd om fra 2 til 2,5, og måtte bytte allt under, inkludert drivstoffledninger... Endret Juni 15, 2010 av Sehen Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeo Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Girkassa er ikke helt lik på 2,0 og v6, er sterkere innmat i v6 kassene R25 kasse på 2,0 R25-28 på 2,5 og r28 på 3,0-3,2 Siter 1996 Omega B 3,2 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Girkassa er ikke helt lik på 2,0 og v6, er sterkere innmat i v6 kassene R25 kasse på 2,0 R25-28 på 2,5 og r28 på 3,0-3,2 I følge Haynes boka er det R25 på 2.0 og 2,5 v6 og R28 på 3liter. Denne mye omtalte "Strek-kassa" (r25-28), er vel bare noe som er stemplet på alle v6 kasser?? bare forskjellig innmat. Står faktisk r25-28 på min kasse også, men den stod på en 3 liter originalt fra fabrikk, og på min gamle 2,5v6 stod det også r25-28. Men ifølge boka så er det r25 på 2,5 og r28 på 3liter, så da er det kun innmaten som er annerledes med samme tekst :) hehe. Sku tru det er deffor? Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.