RoBoX Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Heisann Jeg har en Golf med 1,8 Monopoint motor, men har fått et litt kjedelig problem.. Når motoren er kald og helt til den når ca 90C på kjølevesken så går bilen helt flott uten noen feiltegn og den går også ganske godt (for hva det er), men så fort den blir varm blir den dau og går veldig ujevnt på tomgang. Noen som vet hvilke deler som kan påvirke dette? Nye plugger, pluggledninger, rotor/fordelerlokk, coil og masse annet rundt om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Kan være temperaturføleren som gir signal til ECU som er feil, og fører til at ECU tror motoren fortsatt er kald, og gir for feit blanding. Føleren med 4-pins kontakt sitter på koblingene for kjølevannsslanger inn på blokka. Koster rundt 300kr og veldig lett å skifte. Edit: Først bør du sjekke vakumlekasje, bl.a. slangen til bremseforsterker, og gummien under monopoint enheten til manifold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Føleren byttet jeg i fjor, tviler på den er gått igjen egentlig. Noen som vet måleverdiene på denne, så jeg kan sjekke den? Ingen vakumlekkasjer og ny gummiflens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Kan en sånn gåen føler også føre til at bilen aldri blir varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Kan en sånn gåen føler også føre til at bilen aldri blir varm? Har du bytta termostaten? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Kan en sånn gåen føler også føre til at bilen aldri blir varm? Tvilsomt, den kan føre til at bilen går i "kald" modus konstant og den kan få temperaturklokka inne i bilen til å vise kald konstant(dvs vise feil temp) Du har mest sannsynlig gåen termostat.. Det kan også være tenningen som er totalt på trynet, men da hadde du merket det på andre måter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Termostat er byttet uten resultat. Sjansen er jo der for at det var noe galt også med denne termostaten da.. motoren blir varm om bilen står stille.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.