Gå til innhold

Knekt felg

Ranger emnet


Mast3r

Anbefalte innlegg

Spørs hva du definerer som å "knekke" en felg, men jeg vil tro det er mulig. Men er ikke noe som skjer så ofte...

 

Jeg kjørte en likbil (ja faktisk) rundt rudskogen noen runder, det ente med at felgen delte seg i 2 deler. Sprakk i en sirkel 5 cm utafor bolthullene. Kjørte halvhardt og dødstregt :)

 

Poenget mitt er at det går ann, men da bør felgene være jævli gammel\dårlig og bilen veie litt. Dog, ones in a blue moon hendelse...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte noen brukte hjul noen dager siden, og i dag så ringte han meg og sa at den ene felgen knakk ved normal kjøring. Og nå forlanger han pengene tilbake.

Hva gjør jeg nå?

 

Har du gitt noe garanti på dem?

Jeg kan ikke tru at en felg brekker ved vanlig kjøring, og om det mot formodning skulle skje så er det ikke da en alvorlig produksjonsfeil og burde ta's med fabrikk?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags felger?

 

Nei, skal teoretisk ikke være mulig å knekke felgen ved vanlig kjøring. Da må kjøper ta kontakt med felgprodusenten for å klage, ikke deg, for da er det tydeligvis noe svekket/dårlig alu som er brukt.

 

Men personlig tror jeg det er en luring som har kjørt i filler felgen ved å kjøre fort i et hull eller sladdet inn i en fortauskant el, og nå prøver han å få deg til å dekke kostnadene hans idioti førte til.

 

Få noen bilder av skadene også - hadde vært interessant å se:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortell vedkommende at felgene var akkurat så fine som de så ut når han kjøpte dem, at du har kjørt på dem uten trøbbel og heller ikke mistenkt noe galt med dem.

så om han tror han har noe å komme med så får han prøve seg i retten.

 

Sannsynligvis for du en sur mine og ikke hører noe mere, men er han dum nok til å prøve, kommer han til på bli ledd av.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg fikk felgene også solgte jeg de videre.

Det er brukte felger og det er ikke snakk om mer en 500 for de 4 hjula.

 

Har du gitt noe garanti på dem?

Jeg kan ikke tru at en felg brekker ved vanlig kjøring, og om det mot formodning skulle skje så er det ikke da en alvorlig produksjonsfeil og burde ta's med fabrikk?

 

Nei han fikk ikke garanti på dem

 

tTing skjer. Og jeg regner med at du ikke solgte noe som du var klar over at var ødelagt. Så da driter du i hele fyren..

 

Vet ikke om noe var ødelagt. Dem så hele ut, da jeg tok av.

Ingen sprekker eller noe

 

 

Hva slags felger?

 

Nei, skal teoretisk ikke være mulig å knekke felgen ved vanlig kjøring. Da må kjøper ta kontakt med felgprodusenten for å klage, ikke deg, for da er det tydeligvis noe svekket/dårlig alu som er brukt.

 

Men personlig tror jeg det er en luring som har kjørt i filler felgen ved å kjøre fort i et hull eller sladdet inn i en fortauskant el, og nå prøver han å få deg til å dekke kostnadene hans idioti førte til.

 

Få noen bilder av skadene også - hadde vært interessant å se:)

 

Skal prøve å skaffe de bildene, med mindre han gir seg.

Endret av Mast3r

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår