Kriber Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Vel, har tenkt til å bytte ut min BMW E46 Coupe '01 med en Audi A4 (helst 1.8T) 02-04 stasjonsvogn, prøvde å søke på forumet etter spesielle ting man burde se/høre etter, men fant ikke noe, så noen som kan hjelpe? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 De fremre bærearmene er et svakt punkt på disse bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Tar det fra broom.no jeg, elskbar side: Sjekk at motoren ikke suger falsk luft (fusker og går ujevnt), dette er en ganske vanlig feil på biler med bensinmotor. På vinterstid kan det fryse i oljeutluftingsslangen. Dette kan føre til overtrykk i motoren og plutselig oljetap. En annen gjenganger – som er ganske ubetydelig – er parklysfeil på biler med xenonlamper. Og som alltid på Audi: Sjekk forstilling og bremser. Styr unna: Biler med 2,5 TDI (diesel) V6-motoren – denne motoren er det mye trøbbel med. Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriber Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Har en A4 TDIQ 03 mod selv. Eneste som jeg har måtte skiftet er en bakre nedre bære arm venstre siden, samt at jeg må skifte den fram nede på samme side nå snart. Bilen har nå rullet 112000km og jeg har kjørt ca 20000km med den siden jeg kjøpte den i fjor. Men hadde en slik A4 til i familien før, og den regelrett spiste parklyspærer. Gikk ca 14 dager fra man byttet til pæren røk igjen. Fant aldri ut hvorfor. Den hadde rullet 217000km og ingen av armene i forstillingen var slitt. Denne bilen ble brukt 95% til langkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriber Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Et annet spørsmål, litt off-topic. Ser mange har xenon(?) i grøftelysa, er det mye jobb å bytte ut originale med dette - for det leveres vel ikke originalt? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Et annet spørsmål, litt off-topic. Ser mange har xenon(?) i grøftelysa, er det mye jobb å bytte ut originale med dette - for det leveres vel ikke originalt? :) Ikke mye jobb å bytte ut. Enesten man må gjøre er å koble til balasten som følger med i xenon kitet. Men, som du sikkert vet, så er det ikke lovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriber Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Takker for tidligere svar forresten, Orihime. :) Ikke mye jobb å bytte ut. Enesten man må gjøre er å koble til balasten som følger med i xenon kitet. Men, som du sikkert vet, så er det ikke lovlig. Vet det ikke er lovlig, men ser bedre ut mener nå jeg, og spurte politiet (når jeg hadde drukket så klart... :angelsmili: ) om de stoppet folk hvis de så det, og var ikke noe de tenkte på, advarte meg heller for kontrollene til Statens Vegvesen - og er vel ikke verre enn å bytte tilbake for evt. visning hvis det skulle være sånn? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Takker for tidligere svar forresten, Orihime. :) Vet det ikke er lovlig, men ser bedre ut mener nå jeg, og spurte politiet (når jeg hadde drukket så klart... :angelsmili: ) om de stoppet folk hvis de så det, og var ikke noe de tenkte på, advarte meg heller for kontrollene til Statens Vegvesen - og er vel ikke verre enn å bytte tilbake for evt. visning hvis det skulle være sånn? :) Bare hyggelig :) Neida, er ikke noe veldig pes å bytte over. Men hvis du vil ha en løsning som ser bra ut og samtidig bare går ut på å bytte ut selve pæren så kan du kjøpe Höen xenon match pærer. De er heller ikke lov, men da trenger du ikke det styret med å koble på balast. Bare bytte selve pæren. Så er du uheldig å bli stoppet av Statens Vegvesen i kontroll så bare har du med deg et sett med vanlig halogen pærer å bytter ;) Jeg har xenon match pærer selv, og er fornøyd med dem. De gir så klart ikke så godt lys som xenon, men det var aldri poenget heller. Ville ha pærer så matchet de originale xenon lysa, og det gjør dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriber Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Ikke dumt, ikke dumt. :) Hvilken styrke er det som egentlig er lovlig i ekte xenon da? 6000k? Og hvis jeg heller tar slike pærer du snakker om, kan du selv velge "look-a-like styrken" da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Ikke dumt, ikke dumt. :) Hvilken styrke er det som egentlig er lovlig i ekte xenon da? 6000k? Og hvis jeg heller tar slike pærer du snakker om, kan du selv velge "look-a-like styrken" da? :) Hva som er lov er jeg ikke helt sikkert på, men 4300k er standard. Nei, kan ikke velge styrke på xenon match pærene. De har samme blå farge som 4300k xenon gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.