Gå til innhold

Audi 100 til en fersking

Ranger emnet


eizo2k

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt på å kjøpe meg en audi 100 / a6 med 2.8 v6 motoren på 170 hester.

Har to spørsmål angående denne bilen. Jeg sankker om 20-30 tusen kroners bilen.

Er den driftsikker? Vet at det er en gammel bil men har den noen feil som stikker seg ut?

Og viktigst av alt, er det noe bra drag i den? Snakker da 0-100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vil ikke akkurat påstå at Audi 100 eller A6 er noen spesielt raske biler, med mindre du går til S eller RS modellene.. Nå har jeg ikke kjørt 170-hesteren, bare så det er sagt.

 

På den annen side så oser de av kvalitet, og de er stilige på en enkel og avslappet måte. Min gamle 100 2.3 E føles så utrolig mye bedre enn mange andre biler jeg har kjørt. Da tenker jeg på f.eks mindre støy i bilen, en følelse av at alt er solid, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en gammel bil, så man bør kunne skru litt selv sånn at den ikke ruinerer deg helt. For det er som regel alltids noe å ta tak i. Hvertfall på en til 20.000,- til 30.000,-

Når det er sagt så er det en kjempe god bil å kjøre.

 

Har 2.8'n selv med quattro. Helt greit drag i den.

Kanskje ikke den raskeste fra 0-100, men den er høyt gira, så når du er oppe i 100 så har den fortsatt en del å gi, noe mange andre ikke har.

Bilen er en autobahn/motorvei cruiser. Rett og slett.

 

Noe jeg savner er skikkelig bunndrag.

Ser veldig flott ut med 173hk og 250nm på papiret, men man blir ikke akkurat trykket bak i setet når du gir på.

Og motoren må jages over 3000rpm før den kvikner til, så stillestående start imponerer ikke stort.

Syntes selv at det var helt greit drag i bilen da jeg kjøpte den, men det gikk ikke lange tiden før jeg ble vandt til det.

Litt redd for at jeg skal venne meg til S4'n på samme måte. Hehe.

 

Er vel ikke så mange problemer med disse 6'era såvidt jeg vet. Ikke annet enn oljesvetting og kanskje litt oljeforbruk.

Topppakninga røk på min, og jeg bytta ventiltettninger i samma slengen, hjalp VELDIG på oljeforbruket.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som jeg knøvla litt i vinter.

Egentlig litt skuffende bil. men herlig lyd i v6'ern.

Skuffende fordi den går ikke noe bedre enn en 520 fra samme år.

Og når du kjører i 90 så ligger den rundt 3000rpm.. så den mangler ett 6. gir. så når en bil først skal bruke så mye drivstoff, er det skuffende at den ikke går bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår