Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hadde selv en slik KIA for et par år siden som var kronisk syk med alskens problemer.. Ikke like ille som Golfen min da, skal det sies :D)

Men den var en veldig bra bil når vi fikk alt fikset :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da sviver den igjen...

 

Har vell i praksis ikke gjort noen ting. La meg under bilen for å sjekke at sensoren til svinghjulet var plugget i, noe som den var.

Monterte så et batteri og startet den. Kom rundt på 3. forsøket. Må jobbe litt for å holde den i gang... Med gasspedalen litt sånn kjapt av og på. Sviver ikke helt bra. Akkuratt som den sviver fint når den kommer opp på et vist turtall og blir holt på dette, men ved litt mer gass så smeller det litt i eksosen og den stritter litt i mot. Mener at det er samme symptomene som har vert tidligere.

 

Så nå regner jeg med at jeg skal bestille helt nye:

2x Tenningsmoduler

4x Tennplugger

2x Tennkabler

1x Kabel fra ledningsnett til tenningsmoduler.

 

Alt uten om pluggene har jeg kun brukt deler fra hoggeren...

Men skal uansett ta ut pluggene å sjekke de!

 

20130519_192429.jpg

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket timinga? Golfen min var helt forjævlig å starte en periode, viste seg å være et par tenner feil på beltet..

Sjekk også tenningstiminga om den er riktig. Golfen var tungstartet og gikk som ei pungrotte med kols, fant ut at tenninga sto på 0 grader FØD.. Skulle stå på 18 grader FØD.. Ble MYE bedre med en gang! :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Mitt dyr av en Golf eller Sportagen? :)

 

 

Hei igjen

 

Bilen står fremdeles, og jeg regner med det skal den gjøre en stund fremover. Har i tilleg til corsaen en stykk ny g20 van med 350 bensin motor som trenger litt stell. Og en ny camping vogn. Bilder kommer på dette.

Men har endelig fått ordnet corsaen... løpehjul-strammeren var det slark i til reg reima, då den hadde hoppet. Reima og strammeren ble byttet og bilen startet på første forsøk. Bilder kommer i tråden.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår