Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Da har jeg planen for undersiden denne vinteren klar...

 

Biltema i nerheten har ikke hatt sandblåser, utenom punkt blåseren på lager, så da må jeg ty til med spillolje....

Har nesten 10liter som skal fordeles gjevnt under til helga... Hengerfestet skal også monteres for ekstra vekt i bakenden..

Kanalene skal få et lag med glassfiber, et par strøk med hammerlakk og understellsmasse.

 

Ikke akkuratt beste måten, men det skal funke.... Viktigste er at det ikke skal bli noe værre i løpet av vinteren ( i stor grad...)

 

Kanskje du skulle ha brukt en sproeyte fra biltema til aa legge paa oljen, hvis du har kompressor. Tror det finnes en sproeyte som er fin aa bruke, som man ofte bruker til tectyl.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kjøpte en slik sprøyte du beskriver, den var veldig bra.

Hele bilen er nå understellsbehandlet og det føles bra! :D

Kjøpte også vanlig sandblåser pistol fra biltema, har jo fremdeles noen kanaler som skal ordnes. Gikk ca 2,5 flasker på min bil.

 

Bilder:

 

Slik ble det rundt om kring:

 

20121026_182500.jpg

 

20121026_182512.jpg

 

20121026_182534.jpg

 

20121026_182555.jpg

 

20121026_182612.jpg

 

20121026_182619.jpg

 

20121026_182647.jpg

 

20121026_182707.jpg

 

Slik, da kan dette gjøremålet kryses ut (X) :)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok å prøve den gamle termostaten for å se om det utgjør en forskjell på varmeaparatet...

Virker ut som bilen ikke blir varm nok, og at det er derfor dårlig med varmeaparatet....

 

Nb: Byttet over til den gamle termostaten, tempen ble litt bedre på tomgang, men har ikke merket store forskjellen når jeg er ute å kjører, så da blir det vell spyling av slangene til varmeaparatet....

 

 

Tiden vil vise....

Endret av dj-vega

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det gått nesten en måned siden sist, bilen fungerer bra, men universal festet bak på eksosen røyk etter kort tid, og ble byttet idag. Skal også montere et ekstra for å avlaste det nye. (Er samme type som før), Men jeg må bare finne ut hvor jeg vil plasere det.

Fikset også bolten, eller hva det nå heter som står på resserhvehjulsholderen. Slik at nå henger den skikkelig nedi, med låseskive.

Festet også resservehjulstrekket skikkelig, da det har hatt en tendens til å ta inn litt vann som henger i bunden... Og litt påfyll av både olje og kjøleveske så har det vert en effektiv dag. Tok å renset tomgangssensoren, uten at dette hjalp på. Men er en tydelig forskjell når den blir plugget ut...

 

Noen tips?

 

Monterte også ny diskant på førersiden, da denne har dårlig... Men så fant og ut at delefilteret på samme side er gåent. Er ikke signal ut på diskant utgangen. Så heller ikke noe svidd på det. Gjennomgang i motstander og kondensatorer er det også. Spolene har jeg ikke fått sjekket. Regner med at det ordner seg ved en tur innom Bilradiospesialisten.

 

Et par nylige bilder vertfall...

 

20121027_135647.jpg

 

20121127_184144.jpg

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skal oppdatere når den tid kommer. Blir eu kontroll først...hehe

Har fått jobbet en del mer idag... Eller 23.desember.... Var å snopet disse blue greiene altså lyspærene fra biltema...De som skal være klarere og hvitere i fargen... Ble litt bedre lys av det vertfall. Byttet også til LED parklys. Også fra biltema. Prøvde også oransje park pærer....(sto blinklys på pakken, men rett sokkel) Virket for svake for å få den rette effekten. Litt påfyll av olje, kjøleveske og spylerveske.... Og så fikk jeg hengt opp eksosen atter en gang... Virkelig en utfordring disse universal opphengene til biltema... Virker i utgangspunktet veldig solide. Men er en pop-naggel som holder to deler sammen så går maks 2 dager så forsvinner de. Byttet til 6mm bolt og mutter. men mutteren løsnet. Så da fant jeg gjengelås....(Locktite)...Så nå varer det forhåpentligvis lenger.... Forsterket også støttestagene til ekstralysa, så slipper jeg har ustabilt lysbilde...

 

God Jul til alle her =)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det, så lite til han....hmm... :S

Har noen bilder å vise vertfall... Vet ikke om det er tidl nevnt med ble jo begynt på sveising i kanalene....Gikk vel så som så, og skal nok gjøres om igjen, vertfall mer sveising som skal til...Men legger ut litt bilder for den siste tia,,

 

20121208_170911.jpg

 

20121208_170919.jpg

 

20121208_175608.jpg

 

Litt snø i området

 

20121212_190251.jpg

 

20121212_192002.jpg

 

20121212_220942.jpg

 

20121213_223037.jpg

 

20121214_174336.jpg

 

Tam ti tam....

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med rust i kanalene. Det var også kommet vann inni dem, og det var noen hull. Men jeg bare slipte bort rusta, sparklet og lakkerte over, fikk ikke anmerkning på det på eu :D

 

Forresten hvor i landet bor du? ;) Det der var en del snø.. Vi har fortsatt nesten ingenting her i Trøndelag..

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny nøtt: Bilen dauet tvers av ved innkjøring til jobben idag. Rundkjøring ganske brå sving.

Altså bilen dør ved har venstre sving. Dette ble senere bekreftet at en kompis som fikk gang på bilen igjen og presterte å kjøre kraftig til venstre....Bilen er nå slepet til verkstedet, i mens er råd og tips ønskelig, til tross for at vi har en ide...

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go karten min har samme problem, i krappe svinger stopper motoren.. Det er enten på grunn av at bensinen blir skjøvet rundt i tanken, men den har også en "low-oil" sensor som stopper motoren når olja går under den.. Du tror vel ikke det kan være noe av det samme problemet? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, leste bedre denne gang. Du har sikkert lite bensin paa tanken, og pumpeenhetens pickup del klarer ikke aa suge opp bensinen, da den blir forskjoevet over til hoeyre for pumpen. Pumpen din er antagelig til venstre for midten?? Evt dersom du har veldig lite bensin saa klarer den ikke ta det opp uansett hvor pickupen er tredd neddi!!

 

Redigering: Ser pumpa di er til hoeyre, dvs at bensinen burde samle seg paa den siden i v svin

g. Men er det lite bensin saa kanskje den ikke klarer aa slurpe til seg det den trenger..? Evt kan du ha vakum paa pumpen, pga tett utlufting?

 

Fyll paa 5 liter og proev, dersom du har lite paa tanken...

 

Jeg hadde samme problem med en Lancia Delta HF Integralen. Den kuttet i venstre sving i oppoverbakke dersom tanken hadde ca. 5-8 liter. Forbanna kloenete mange ganger om vinteren, hvor man hadde bilen sidelengs inn i en sving. Den hadde knokk sensor, og kuttet jo tvert. Holdt paa aa kjoere ut mange ganger!!

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår