Gå til innhold

Hjelp. Har stukket av ifra purken : o

Ranger emnet


BasseBoii

Anbefalte innlegg

Jo, men en post som er skrevet på et åpent forum holder ikke som bevis i en rettsak.

Kan være hvemsomhelst som har skrevet det...

 

Tjææ, går jo på IP-adresse, men jeg sier ikke at det alene holder som bevis, men det hjelper nok på. Har vært flere saker med freakforum.nu der brukere har "innrømmet" saker. Vært skrevet om det på dagbladet og vg et par ganger.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjææ, går jo på IP-adresse, men jeg sier ikke at det alene holder som bevis, men det hjelper nok på. Har vært flere saker med freakforum.nu der brukere har "innrømmet" saker. Vært skrevet om det på dagbladet og vg et par ganger.

 

Sammenlign det med en skiltplate, om du blir tatt i fotoboks og dem ikke ser hvem som kjørte blir det forkastet.

En IP adresse er enda værre da man ikke er pålagt å vite hvem som brukte den IP adressen til en hver tid.

Å få utlevert hvem som eier en IP adresse fra en ISP krever rimelig godt grunnlag og alvorlig kriminalitet.

 

Det blir som i feks Getaway in stockholm filmene, politiet vet jo såklart hvem som kjører, men de har ikke noe konkrete beviser som holder i retten.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at vedkommende ikke burde kjøre bil i det hele tatt, så kanskje han bare skal levere inn førerkortet og innrøømer det han har gjort, så slipper vi slike idioter på norske veier. Fartsgrenser er til for å holdes, skal du kjøre fort, så skaff deg en egnet bil, OG KJØR PÅ BANE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trådstarter skrev kjørte han på fine lange landeveisstrekker, og der var det 60. Er vel ingen problem å holde betydelig mer på slike strekker uten at det er uansvarlig, ettersom man har ganske så god oversikt.

 

Og ja, fartsgrenser er der av en grunn, men ikke alltid en god grunn hele døgnet. F. eks 40-sone forbi en barneskole midt på natta i helga hvor det vanligis er 80 resten av veien, eller 50-sone ved veiarbeid etter arbeidstid.. Så poenget mitt er, trenger ikke å kritisere noen for å kjøre fort når man ikke vet hva slags veistandard det var

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men banekjøring er fritidsproblem.. jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å kjøre på bane, så det er absolutt ikke BARE å kjøre på bane.. det er kjedeligere enn å finne egnede veistrekninger å herje på

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår