Golfegutten Skrevet Juni 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Jeg vurderer å chippe min Golf, men er usikker på på en del ting. Finnes jo mange tråder rundt om Chiptuning, men lite om priser. Jeg er ikke interessert i prisen på chippen, jeg er interessert i hva det vil koste å få bilen godkjent hos biltilsynet. Hørte at hvis jeg chipper den, så vil jeg få 193 HK og 410 nm. Noen smartinger som har svar på dette? Ellers er jeg mottagelig for andre råd ang. chippingen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Man kan øke 15% uten å måtte gjøre noe med det hvis jeg ikke husker helt feil? Utover det mener jeg det er 1000kr hestekreften - skyt meg hvis jeg har feil! Men hvorfor godkjenne chiptrimming? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 DSG eller manuell? Ikke tenk tanken engang om du har DSG. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfegutten Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Hvorfor godkjenne? Jeg vet ikke jeg.. For at det skal være lovlig? Jeg vil jo ikke ha noen giga bot. Jeg har manuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet August 4, 2010 Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 DSG eller manuell? Ikke tenk tanken engang om du har DSG. Hvorfor ikke? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Det sier seg vel selv? Man bør aldri trimme en motor med automat, og spessielt ikke de automatkassene VW bruker. Kassa tåler bare akkurat orginalt dreimoment/hk. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet September 14, 2010 Rapporter Share Skrevet September 14, 2010 1.000,- pr. økt hk gir en liten pekepinn, men det koster nok enda mer.. Man får vel fratrekk for hvert år bilen har vært registrert i Norge, som ikke blir aktuelt i ditt tilfelle. På http://toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=no kan du beregne selv. Ved økning til 193 hk kom jeg til 66.000,- i ekstra avgifter... Du skjønner kanskje hvorfor ikke så mange gjør dette på den lovlige måten.. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg