Gå til innhold

Turbotoms mercedes 260E w124


turbotom

Anbefalte innlegg

Får vel lage en liten tråd om bilen min også da.

 

Jeg fikk snappet opp en billig 260E med minimalt med utstyr og et par feil.... :P

 

Bilen er en 1987 modell 260E som har 320.000 km på telleren ca. Motoren skal være byttet til en som har gått 140.000 km da den ble satt inn, men siden det mangler dokumentasjon på dette så tar jeg det med en klype salt. Men den går greit da! Ikke noe problemer med motoren så lang iallfall.

Den har 5 trinns manuell kasse. Det synes jeg i utgangspunktet er en uting, siden jeg foretrekker automatkassene til mercedes, men det gir jo mulighet for litt leken kjøring da i det minste...

Bilen er hellakkert i 2008 ifølge forrige eier og da påsatt noe styling av noe slag. Ikke så veldig kjent med hva slags type styling det kan være, men det er vel noe av det bedre jeg har sett i forhold til mye annet..

 

Felgene som står på er i 8x18" og har noe billigskvip dekk i dimensjon 245/40/18. Tror jeg skal kvitte meg med disse felgene og muligens skaffe noe annet...får se hva jeg gidder å gjøre med denna bilen.

 

Det er byttet til nyere panser og påsatt sacco-panel, men bagasjelokket er fra 87 modellen, og det er original bakfanger. Passe tåpelig av han som kjøpte og monterte stylingen... :/

 

Innvendig er det blå stoffseter og et momo ratt. Ikke så mye mer å si om det egentlig. Utstyr er elektrisk takluke, varme i setene og nedfellbare nakkestøtter bak. Ganske basic igrunn.

 

Står forresten et rustfritt effektanlegg som bråker noe jævlig, men under alt bråket så er sekserlyden ganske nice!!

 

 

Som nevnt tidligere så fikk jeg denne veldig billig, og det eneste jeg skal legge ut av penger på denne blir vel å få den igjennom eu-kontroll og få skilter på den ganske snart...men det blir vel sikkert noe annet juggel etterhvert muligens..hehe..

Blir bruksbil så lenge den går problemfritt.

 

Fikk også med en sinnsyk jalla-vinge som stod på bagasjeluka, denne er demontert og skal vekk!!! Så hvis noen tør å bli sett med en slik på mercedesen sin så skal de få den billig av meg!!!

 

Spør i vei om det er noe.

 

100_4814.jpg

 

 

100_4815.jpg

 

 

100_4817.jpg

 

 

100_4819.jpg

 

 

100_4824.jpg

 

 

100_4832.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil, bilen din skiller seg ut(på en positivt måte), spesielt fronten.

 

Kom på treffet i bø i morra a?!;) er vel 500 folk som skal dit, så bør være muligheter for bra oppmøte.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil, bilen din skiller seg ut(på en positivt måte), spesielt fronten.

 

Kom på treffet i bø i morra a?!;) er vel 500 folk som skal dit, så bør være muligheter for bra oppmøte.

 

Takk for det! :) :)

 

Hørte det skulle være bra med biler i Bø ikveld ja! :) Får ta det igjen neste gang.

 

Sleng ut noen bilder her på forumet da hvis du får knipsa noen kule bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var du i bø? trur jeg så bilen din, ellers så var det en som likna noe helt sykt i såfall.;)

 

Hehe! Nei, jeg har ikke skilter på den enda, så det var ikke meg, men jeg trur jeg så samme bilen faktisk! Sto en i samme farge og ganske like fangere og grill her på Ulefoss i går natt. Var det mye bra biler å se oppi der i går da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, oppmøtet var midt på sånn midt på tre, var en del feilmeldinger osv som hadde kommet ut om at treffet var avlyst og flytta osv, så det la en stopper på moroa, men det dro seg til og var artig! Så det var verdt en tur ja;) ja, da snakker vi samme bil ja. hehe

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår