Gå til innhold

Tenkte kjøpe meg 240.. trenger noen tips :)

Ranger emnet


kinx

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Robert

rundt 86 ruster mye..

 

godt tips- kjøp delebil. Da har du alt du trenger til en billig penge..

 

Hørt at noen modeller ruster mer enn andre ja.. derfor jeg trenger litt veiledning :) Takk.

 

Delebil er kjekt ja.. Må bare tenke litt på plassen her hjemme i gården også, har ikke finni noen plass jeg kan stå ennå :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

rundt 86 ruster mye..

 

godt tips- kjøp delebil. Da har du alt du trenger til en billig penge..

 

Er ikke 86 og nyere galvanisert da? Trodde de før 86 hadde lettere å ruste pga dette.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1986' er fæl til å ruste, pga de brukte billig-stål fra et eller annet billig-land.

 

Jeg tror ikke 240 ble galvanisert før 1992 (SE).

 

Du kan selvsagt finne gode biler fra 1986 også, det spørs jo som alltid: hvem eieren er

 

Sjekk hjulbuer, kanaler, reservehjuls-brønner, etc.

Se gjerne under bilen også, om det er mulig.

 

Jeg hadde også tatt en teknisk kontroll av bilen, bare for å vite sånn ca. hva man egentlig kjøper.

Om selger sier til deg at bilen er "strøken", kan du si til selger at han må ta teknisk kontroll, så skal du betale for kontrollen så lenge den viser at bilen er så bra som han sier.

 

Da jegkjøpte en GLT, fikk jeg byttet dempere, etc. pga dette :) sparte en del penger der ja.

 

så må du også sjekke etter heftelser i http://www.brreg.no

spør også om han har betalt årsavgifter, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skille mellom 1980 og 1981 er nok mye større enn 85 til 86.. Kom nok nye speil, men fangere og listverk er nok likt

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

Heisann, jeg leitet litt, og fant ingen tråder som dette..

 

Trenger litt tips om hvilke årsmodeller jeg bør styre unna, hvilke ting jeg burde sjekker når jeg ser på bil og hva bør få meg :)

 

 

Veldig åpen for forslag :)

 

Styr unna Volvo 240 med sølv metallic lakk!! Denne lakken er veldig porøs å trekker vann som en svamp!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om hva som er finest, er det jo smak og behag.

Jeg personlig liker bedre en modell før 86, med 86' speil og nye fangere, nye lister (helt sorte), ingen chrome og snutepanser.

 

86' har "halvsnute", samt luftinntak under ruten er delt opp i to rekker, istedenfor en lang, sammenhengende rekke.

Om du skal kjøre sånn "scoop" (volvo orginal) på luftinntaket, synest jeg personlig det er finere på de pre 1986'.

 

I 1990' fikk alle 240'er samme sporvidde som 240GLT (0.5cm mer enn de øvrige(?)).

 

Ellers, er det litt forskjellig hvilken luksus du får på betegnelsene.

Sent 70 tallet, var GL toppmodell,mens i 1986' var GL billig-modellen. Tidlligere på 80 tallet, var DL billig modellen. Tidlig på 70 tallet, var det L som regjerte som billig-modell.

 

Jeg hadde heller satset på en GLT pre 1986' enn en GL 1986', men det er jo smak og behag, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår