Gå til innhold

Kjøp av bilstereo, Forsterker og sub

Ranger emnet


bimme

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nå lyst til og bygge litt bilstereo i en audi a4. Men jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til og velge forsterker og sub

 

Jeg hører på sanger med dyp bass (hip hop) og Trance

 

Så, jeg kan bruke rundt 10-12 tusen på dette

 

anbefallinger med stor takk <3

 

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har nå lyst til og bygge litt bilstereo i en audi a4. Men jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til og velge forsterker og sub

 

Jeg hører på sanger med dyp bass (hip hop) og Trance

 

Så, jeg kan bruke rundt 10-12 tusen på dette

 

anbefallinger med stor takk <3

 

Ruben

 

Nice! 10-12 k er absolutt ikke et dårlig budsjett.

Skal du kun kjøpe sub og forsterker til denne subben eller skal du kjøpe komplett stereo? Noe sier meg at du blir mer fornøyd om du oppgraderer hele pakken og ikke bare fyrer inn subber og forsterkere til 12 000 mens lyden fremme forblir original. Da blir du nok ikke fornøyd...

 

Har du noen preferanser for merke eller?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar ;)

 

Har jo egt tenkt og kjøre det meste orginalt foran, kanskje et par 6*9 bak med kassa? er jo glad i rockford fosgate men jeg er ikke så kjent med merker og kvalitet, Noen tips?

 

kan du ikke sette opp et oppsett da? ;)

 

Vet ikke hvordan bil du har, men om du vil ha bra lyd og mye trøkk så kan jeg ingenting annet enn å insistere på at du kjøper et frontsett når du først er i gang. Si ifra hvilken bil du har og om du aksepterer å kjøpe frontsett, så skal jeg sette opp noe til deg. Det blir nok uten Rockford Fosgate om jeg får velge fritt ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) det blir vel anlegg i audin da tenker jeg, dette er en a4 :)

 

OK, skal finne litt stæsj til deg etterpå... Mener det er 6,5" høyttalere fremme på den. Correct me if I'm wrong.

Antar at du må ha komplett anlegg med kabler, spiller og full pakke?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er audi a4 stasjonsvogn, Så, hva får man til av utstyr? kanskje billigere og kjøpe sub/forsterker på ebay?

 

Ruben :)

 

Ja, det er nok ofte rimeligere å kjøpe på ebay, men å kjøpe tunge ting som forsterkere og subber på ebay er ofte tungvindt og kostbart.

Du må alltid ta høyde for at du må betale frakt, + 25% av kjøpskostnadene + fortollingsgebyr når du bestiller noe fra utlandet.

 

Om du vil slippe rimelig unna med det så ville jeg anbefalt deg å ta en tur innom kjøp og salg på bilforumet og bilstereoforumet. Der kan du gjøre deg noen røverkjøp.

 

Uansett hva du kjøper og hvor du kjøper det, ingen av kravene til hva du trenger forandrer seg, og de er som følger:

 

-Spiller med linjeutganger, her kan du velge fritt så og si. Det viktigste er at du har linjeutganger til front-kanalene og en egen subutgang. Da har du de innstillingene du vil ha integrert i spilleren. Når det gjelder rimelige spillere så har jeg veldig gode erfaringer med Pioneer, og sliter med å finne noen som konkurrere med dem på prissjiktet 1000-3000 kr.

 

-Frontsett. Et komponentsett bestående av 2 komponenter er vanligst. Da har du midbass i døren og en diskant som du kan montere høyere opp på dashboardet. Enten det er original plass til diskantene ved speilet på innsiden av døren eller om du monterer den på dashen er det temmelig uvesentlig for lydkvaliteten. Her står du også helt fritt til å velge, jeg er svak for Soundstream og Infinity i det midterste prissjiktet.

 

-Forsterker til frontsett. Det er en fordel å drive frontsettet på en seperat forsterker. Du vil merke stor forbedring i lyden kontra å drive frontsettet på spilleren. Stort sett anything goes, men styr unna de aller billigste og ukjente merkene. Du angrer fort om du ikke forsikrer deg om at denne forsterkerene er god nok.

 

-Sub med kasse (om du ikke kan bygge selv). Dyp bass... Hmm.. Jeg tolker det som om at du ikke er spesiellt kresen på selve lydkvaliteten og vil ha mest mulig "bang for your buck". 2x12" subber i en porta kasse will do just fine. :) Hvilken forsterker du har til å driv subbene og hvor bra kassen er er minst like viktig som hvilke elementer du går for.

 

-Forsterker til subbene. Kjør en digital 1000-watter på subbene. Det holder om du ikke har alt for ekstreme elementer. Hadde selv veldig god erfaring med 2 stk Pioneer w121-SPL elementer på en SPL Dynamics DIG-1450. Det var en herlig kombinasjon som du hadde satt pris på etter dine ønsker ;)

 

-Alle nødvendige kabler. Strøm, signal og høyttalerkabler.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår