Gå til innhold

merkelig dynamostøy!

Ranger emnet


corolla86

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

 

for kort stund siden monterte jeg forsterker og hattehøyttalere, strømledning og signalkabler til forsterker er lagt på hver sin side av bilen, godt jordingspunkt og alt av ledninger er både lagt bra og sitter godt!

så plutseli etter 1mnd's tid, dukker det opp dynamostøy...da jikk jeg først over alt av ledninger for å sjekke at de enda satt ordentlig i, og det gjorde dem! så leste jeg på forum og hørte rundt og fikk aldrig noe konkret svar, derfor lager jeg ny tråd om dette.

 

mitt spørsmål da er om det er noe jeg har oversett, eller hva som eventuellt kan være problemet?

 

intrisert i alt av ideer og forslag

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hat noe av det samme problemet.. Det kan være spilleren din som lager det.. eller lettere sakt utgangsignalene ifra spilleren din.. Det kan dannes støy hvis jordingspuktet på utgangsignalene dine er brent av els...

 

Men dette burde egentlig ikke skje hvis du sier at jordingspunktet ditt er mer en godt nok..

 

Grunnen til at jeg fikk støy var at forsterkeren rett og slett tok jording imellom signalkablen og brant den av i spilleren...

 

hakke peiling om dette kan være ditt problem.. men er en input iallefall :)

 

Du kan teste om du har brent av jordinga på ledningene ved å ta multimeter på signalkablen(metaletet på kablen som går til spilleren og kablen som går bakover) og ta den innat skjasi på spilleren din.. pipper det og du har kontakt der så er ikke det problemet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :)

 

har nå sjekket mere, tror det har noe med koblingene til spillern, for om jeg rører på ledningen som er lagt av tidligere eier endrer støyen seg... høyere og lavere (ved samme turtall) må bare finne ut hvor det er dårlig kontakt.

 

har også hørt at det kan ha noe med dynamoen i seg selv, noen som vet om dette kan være tilfellet?

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du kobler i phonokabler FØR strøm, sprenger du noe i phonoutgangen på spilleren..da får du støy...

 

bullshit

 

Napp ut phonokabeleni spilleren først, vedvarer støyen da napp ut på forsterkeren. forsviner den ved noen av disse tilfellene er det enten spiller eller kabel, vedvarer den er forsterkern din føkka.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår