Gå til innhold

ECU, Audi S4 2.2t AAN

Ranger emnet


AudiLow

Anbefalte innlegg

Heisann

Da har bilen vært på Møller bil, å fikk tatt feilsøking og litt

sånn, dette er en 93modell, så det dem fant ut var at det IKKE kom signal ut fra motor styreenheten, MEN det er prøvd en montronic fra en 92mod, å den fungerte i bilen den sto i, men ikke i min, Møller var usikkre om den er lik på alle modeller (91-94)

Bilen har stått i ro en del mnd å MYE (ALT) er prøvd som har me tenning å styring å gjøre, får bilen får bensin men ikke gnist.

 

Noen som har noe tips ellr erfaringer ?

 

takk får svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka startsperra? Kan være den som tuller. Kan også være spolen rundt tenningslåsen som skal lese av nøkkelen som er gåen. Da vil du ikke få tenning.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppsto problemet?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting spesielt, bilen jukset å kutta på turtall i en måneds tid, så en dag jeg parkerte å skulle starte igjen, så starta den ikke.. å dette er 5mnd siden, så har stått siden.

Kam aksel føleren var gåen, så sjifta den, men starta ikke får det, så har bara fått frem at det ikke kommer signal ut fra motor styre enhet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha sjekket svinghjulsensor (g28) og tappene på svinghjulet.

 

Pinout på ECU-kontakt. Bare å lete frem multimeter :)

20vconn.jpg

 

1. Power Output Stage (output) signal for Cyl #1 Ignition coil

2. Power Output Stage (output) signal for Cyl #2 Ignition coil

3. Fuel Pump Relay signal (output) (E87)

4. Idle Air Control Valve (output) (N71)

5. Carbon Canister (Evaporative Emissions) Frequency valve (output) (N80)

6. A/C Control Head (E87)

7. Mass Air Flow Sensor (G70)

8. Hall Sender, (G40) (signal wire-Pin S)

9. Barometric sensor (atmospheric pressure)

10. Oxygen Sensor (G39)

11. Knock Sensor #1 (G61)

12. Hall sender, altitude sensor, throttle valve potentiometer and coding plug (+5V) supply

13. Data Link (Diagnostic) connector (L wire)

14. Fuel Injectors (N30-83) ground on intake manifold

15. Open, not used 16. Injector #5 control signal, (output) (N83) ( - )

17. Injector #2 control signal, (output) (N31) ( - )

18. ECU Power Supply Terminal 30 (+12V), Fuse #64

19. Shielding for sensors, intake manifold ground

20. Power Output Stage (output) signal for Cyl #4 Ignition coil

21. Power Output Stage (output) signal for Cyl #5 Ignition coil

22. Data Link (Diagnostic) plug connector (blink code output)

23. Power Output Stage (output) signal for Cyl #3 Ignition coil

24. Control Unit ground, intake manifold

25. Mass Air Flow Sensor (output) (G70) (Burn off signal for hot wire)

26. Mass Air Flow Sensor (G70) ground

27. ECU Power supply Terminal #15 (Ignition +12V)

28. Oxygen Sensor (G39) (signal wire in)

29. Knock Sensor #2 input (G66) (Cylinders 4 and 5)

30. Ground for Knock sensor #1 and #2 (G66 and G61), Baro sensor (F96), Throttle position pot (G69), Coolant Temp sensor (G62), Intake Sensor (G42), and Coding plug

31. Fuel consumption signal for trip computer (Pin 15)

32. Trip Computer Boost Pressure Gauge signal for (Pin 9)

33. Waste Gate Frequency Valve Ground

34. Injector #3 control signal (output) (N32) ( - )

35. Injector #4 control signal (output) (N33) ( - )

36. Injector #1 control signal (output) (N30) ( - )

37. Voltage Supply (+12V) input with ignition on for all 5 Fuel injectors (N30-N83), Mass Air Flow Sensor (G70), Evap canister freq. valve, Wastegate Freq. valve, Idle air control valve ( Fuse #72)

38. Coding plug, Pin 1

39. Coding plug, Pin 2

40. Tachometer

41. A/C on, Idle speed increase signal

42. Open, not used

43. Open, not used

44. Intake Air Temperature Sensor (G42)

45. Coolant Temperature Sensor (G62)

46. Open, not used

47. Reference Sensor, Crankshaft position (input)

48. Ground for Reference and Engine Speed (RPM) sending units

49. Engine Speed sending unit (input)

50. Instrument cluster (G21), Road Speed signal

51. Open, not used

52. Idle Switch inside Throttle Potentiometer switch

53. Throttle Position Potentiometer

54. Open, not used

55. Data Link (Diagnostic plug) connector (K wire)

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at hvis du måler mellom pinne 1 og 2 skal du måle 480 - 1000 Ohm. Sensoren finner du på clutchuset, er ikke vanskelig å finne. Disse tappene ser du igjennom inspeksjonshullene på clutchuset. Sjekk at de er til stede og uten skader.

 

Edit add:

Om du ikke har gjort det; Ta ut alle sikringer og mål dem med multimeter. Hadde akkurat samme feilen på en annen bil og da så sikringa tilsynelatende fin ut og ble kontrollert av 2 til. Men når jeg plukket den ut og målte den, var den defekt. Kan også være greit å spraye med electro cleaner i sikringsholderne.

Endret av Arius

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk får svar.

Jeg er litt lei nå av å ikke vite va det er osv. så får vell måle litt:)

Men sånn som MøllerBil hadde funnet ut at, Det IKKE kom signal ut i fra ECUen, MEN ECUen i fra min er prøvd i en ANNEN Audi S4 å den bilen startet da. Så feilen der kan ligge i noe av det du har nevnt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallgiver som står på svinghjul er ofte synderen i slike tilfeller, kan og være coilene hvis disse ikke er testet. veldig svakhet på aan motorene er de orginale coilene.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble POS'ene byttet, de 2 klossene på vannkassa som coilene er plugget i? (POS - Piece Of Shit eller Power Output Stages om du vil)

 

Evt er det ettermontert 034ms-kit uten POS?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på hva som er gjort med coilene, eller hvilke coiler det er. Coilene ble byttet av forrige eier, og rekken med coiler er flyttet til torpedoveggen.

 

Men vi fant både impulsgiveren for turtall og tenningstidspunkt på clutch huset. Vi ringte til mekanikeren som har holdt på med bilen i noen månder nå, og han hadde prøvd å bytte begge disse to uten hell.

 

Han var så og si sikker på at det er et brudd i ledningsnettet, mellom hjernen og en eller annen sensor.

 

Har noen av dere et godt bilde av alle pinsene på hjernen, med tall som sier hvilke sensorer de forskjellige pinsene går til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår