Gå til innhold

K&N/Greenfilter Vectra A

Ranger emnet


NikkiChains

Anbefalte innlegg

Åpent sportsluftfilter på ellers utrimmet motor er noe pubertale drittunger monterer i den tro at de får mer effekt. Mange synes etter montering at bilen går mye bedre, mens sannheten er at den kun bråker mer og da føles det som om akselrasjonen er bedre. Videre er det jo gjerne slik at man opplever det man vil oppleve...

 

Et åpent filter har dårligere filtreringsgrad enn et papirfilter og i tillegg må man mikke mye for å unngå at det suger inn varm luft fra motorrommet i forhold til den originale luftfilterboksen som gjerne har et plastrør bort til fronten av bilen.

 

Videre får mange trøbbel med veivhusventilasjonen etter montering av åpent filter fordi slangen fra den positive veivhusventilasjonen gjerne går inn i luftfilterboksen. Siden det ikke er plass til denne slangen etterpå lar mange denne gå ut i friluft, noen ganger dog gjennom et knøttlite "åndingsfilter". Ingenting av dette gir gode forhold for veivhusventilasjonen, med økt motorslitasje og mulig havari som følge.

 

Hvordan jeg vet alt dette? Jeg har selv vært pubertal drittunge! Dessuten er jeg tross alt sykkelreparatør...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent sportsluftfilter på ellers utrimmet motor er noe pubertale drittunger monterer i den tro at de får mer effekt. Mange synes etter montering at bilen går mye bedre, mens sannheten er at den kun bråker mer og da føles det som om akselrasjonen er bedre. Videre er det jo gjerne slik at man opplever det man vil oppleve...

 

Et åpent filter har dårligere filtreringsgrad enn et papirfilter og i tillegg må man mikke mye for å unngå at det suger inn varm luft fra motorrommet i forhold til den originale luftfilterboksen som gjerne har et plastrør bort til fronten av bilen.

 

Videre får mange trøbbel med veivhusventilasjonen etter montering av åpent filter fordi slangen fra den positive veivhusventilasjonen gjerne går inn i luftfilterboksen. Siden det ikke er plass til denne slangen etterpå lar mange denne gå ut i friluft, noen ganger dog gjennom et knøttlite "åndingsfilter". Ingenting av dette gir gode forhold for veivhusventilasjonen, med økt motorslitasje og mulig havari som følge.

 

Hvordan jeg vet alt dette? Jeg har selv vært pubertal drittunge! Dessuten er jeg tross alt sykkelreparatør...

 

GODT en endelig kom med det:D

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips ;) I mitt tilfelle blir det ikke bare filteret som skal "trimme" motoren. Jeg har planer om å gjøre dette så godt som mulig, med rør som tilfører filteret kald luft, og et elr annet form for varmeskjold.

 

Effektanlegg, kvasskammer og grenrør er også sterkt vurdert :)

Jeg må nok spørre lommeboken ;P

Silence is gold ?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville mye heller slengt i en c20xe motor i...lett som bare det og mye lettere og trimme... få lite ut av c20ne motorene med alt det der...syns di går tålig bra originalt jeg...min nyoverhalte 2.0l 8v tok en org 1.8t...mulig den var noe dau men :D

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips ;) I mitt tilfelle blir det ikke bare filteret som skal "trimme" motoren. Jeg har planer om å gjøre dette så godt som mulig, med rør som tilfører filteret kald luft, og et elr annet form for varmeskjold.

 

Effektanlegg, kvasskammer og grenrør er også sterkt vurdert :)

Jeg må nok spørre lommeboken ;P

 

Varmeskjold hjelper kun mot strålevarme. Hjelper lite det når luften i motorrommet er varmt ;) Skal man ha skikkelig med luft må det ut på risikable plasser som gjør at bilen ikke bør brukes på fuktige dager!

Har åpent filter på mitt nå men skal tilbake til originalt pga turtallsproblemer og motorfeil lyset kommer stadig vekk på. Møkk lei hele greiene. Fin lyd men stort sett ikke noe annet en det.

Leiter etter en video hvor de demonstrere på rulle at åpent filter i en Golf ikke hjelper en dam shit. De tester også bedre innsatsfilter og originalt. En rulles feilmargin er større en hva du får utav et åpent filter uansett kald luft eller ikke.

Skal poste videoen her når eg finner den. Han som har spillte inn videoen hos BT eller NAF skal sende link så snart han kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan ikke si annet enn at jeg har gode erfaringer med K&N sine koniske filtre. Kjøpte et kit på bsbildeler som var tilpasset vectra med c20ne, og som inkluderte slange for bedre kjøling, også monterte jeg et simons effektanlegg jeg kjøpte på bilxtra. Bilen gikk ikke bedre, selv om lyden ble helt herlig. Og til den som sier at bilen går dårligere, at motoren ikke tåler det, eller at drivstofforbruket blir høyere, dette er bare tøv. c20ne tåler meget mye, men " K&N " filterne du kjøper på biltema, de slipper igjennom mange fler partikler enn et skikkelig k&n filter, og følgene av det kan være at luftmengdemåler'n kan bli ødelagt, men motorhavari er heller tvilsomt. Og mange gjør feilen at de ikke smører inn filtrene sine med luftfiulterolje, dette er også viktig for ikke å slippe igjennom små partikler. K&N filter kittet til c20ne betalte jeg 1300 kr for, og luftfilterolje kjøpte jeg også på bsbildeler, tror den kostet rundt 200 kr. Effektanlegget betalte jeg 2600 kr for på bilxtra. Lykke til videre med prosjektet :)

Nåværende bil - Opel Vectra -93 modell. Påkosta 40k :)

 

A Omega 2,6 ( Knust :( ) , Bmw 320 e30 ( S ), 3 stk escort ( S ) , 2 stk scorpio ( S ), Lyseblå A Vectra ( S ), Rød Golf GTI ( S ).

S = SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeskjold hjelper kun mot strålevarme. Hjelper lite det når luften i motorrommet er varmt ;) Skal man ha skikkelig med luft må det ut på risikable plasser som gjør at bilen ikke bør brukes på fuktige dager!

Har åpent filter på mitt nå men skal tilbake til originalt pga turtallsproblemer og motorfeil lyset kommer stadig vekk på. Møkk lei hele greiene. Fin lyd men stort sett ikke noe annet en det.

Leiter etter en video hvor de demonstrere på rulle at åpent filter i en Golf ikke hjelper en dam shit. De tester også bedre innsatsfilter og originalt. En rulles feilmargin er større en hva du får utav et åpent filter uansett kald luft eller ikke.

Skal poste videoen her når eg finner den. Han som har spillte inn videoen hos BT eller NAF skal sende link så snart han kan

 

Hørest ut som et biltema filter..

Nåværende bil - Opel Vectra -93 modell. Påkosta 40k :)

 

A Omega 2,6 ( Knust :( ) , Bmw 320 e30 ( S ), 3 stk escort ( S ) , 2 stk scorpio ( S ), Lyseblå A Vectra ( S ), Rød Golf GTI ( S ).

S = SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår