Gå til innhold

Skal kjøpe meg Vento!

Ranger emnet


Ventodude

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en Vento CL 1995 mod. Den har bare rullet 34000 KM! Det er en eldre kar som har eid bilen tidligere.

 

Bilen rister litt når jeg tar løst i første. Har hørt at det kan ver clutchskivene som ikke er helt sentrert? Noe smårust rundt den ene hjulbuen og helt nede på ene bakdøra. Ellers kosmetisk er den helt strøken. Bilen har ikke blitt kjørt på 1 år, og både sommerdekkene og vinterdekkene er klar for utskiftning, siden de er fra 2004. Ringte Møllers anngående registerreim, de anbefalte å skifte, siden den ikke har blit skiftet siden bilen var ny! Ellers er bilen i tipp topp stand!

 

Jeg får kjøpt den for 35000 KR. Og syns ikke dette høres alt for urimelig ut, spesielt når bilen var verdt 57000 KR i følge en pristest på dinside. :thumb

 

Dette blir min første bil, og søker derfor etter lit hjelp for å vurdere dette kjøpet.

 

Takker for gode svar på forhånd! :pray

Endret av Ventodude
Skrivefeil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje prisen var litt høy.

 

En bil som nesten ikke har vært brukt i løpet av 15 år er ikke nødvendigvis bedre enn en som er kjørt en del og har fått vedlikehold og skifet slitedeler.

 

Takker for svar :)

 

I følge serviceheftet har bilen vert til service hvert år, men forstår hva du mener :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Dette blir vel et veldig sent svar siden det er gammel tråd... Men i 2007 overtok jeg min onkels 1995 mod Vento 1,8 GL som da bare var kjørt 82000 km på 12 år.

 

Bortsett fra Passaten jeg hadde før den (vel å merke seg den dårligste bilen jeg har hatt i mitt eie...) , har jeg aldri hatt en bil jeg har måtte koste på så mye for å få gjennom PKK. Vi snakker da om forstillingsdeler, bremser, og opplagde slitedeler. Så å kjøpe gammel bil som er lite kjørt er ikke alltid lønnsomt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel et veldig sent svar siden det er gammel tråd... Men i 2007 overtok jeg min onkels 1995 mod Vento 1,8 GL som da bare var kjørt 82000 km på 12 år.

 

Bortsett fra Passaten jeg hadde før den (vel å merke seg den dårligste bilen jeg har hatt i mitt eie...) , har jeg aldri hatt en bil jeg har måtte koste på så mye for å få gjennom PKK. Vi snakker da om forstillingsdeler, bremser, og opplagde slitedeler. Så å kjøpe gammel bil som er lite kjørt er ikke alltid lønnsomt, nei.

 

Har kjøpt den nå, og er svært fornøyd. Har hatt den på kontroll og var ingenting av deler som måtte skiftes :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår