licorice84 Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 hei! lar det seg gjøre å godkjenne felger i vognkort ved bruk av spacere? har lest veldig mye forskjellig, og det virker som om folk ikke er enige. saken er at jeg har en corrado med 9x16" keskin kt-1-felger som jeg ønsker i vognkortet. bak er det ET15, og de passer rett på. felgene foran har ET25, og der bruker jeg 3mm spacers. da blir det altså ET22. spørsmålet er som følger: går det an å få det godkjent slik i vognkort ved bruk av 3mm spacers foran? noen steder har jeg lest at spacers ikke er lov i det hele tatt, mens andre steder står det at det kun er lov bak, mens noen igjen sier at de sjelden bryr seg (spesielt siden det er snakk om 3mm og ikke f eks 15mm). i verste fall får jeg låne noen felger som passer rett på og drite i å få keskin-felgene i vognkortet, eller så får jeg holde utkikk etter 2stk KT-1-felger med ET15 som jeg kan ha foran. takk for tips! mvh Marius Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Du har lov til å endre innpresset +/- 15mm totalt Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 hei igjen, og takk for raskt svar! da bør det altså være uproblematisk å få det i orden med 3mm spacers pr side. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Fra forskriftene: "g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Fra forskriftene:"g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a." Så om man brukere tuv godkjente spacere så bør det ikke være noe problem å få det godkjent? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Det skal ikke være noe problem nei, men alt avhenger av dagsformen hos de som skal sjekke dette. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 3mm spacere har aldri TÜV godkjenning, så du må minst bruke 5-10 mm tykke Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 riktig... så konklusjonen er da at de KAN bry seg om det, eller de KAN velge å ikke bry seg? bør jeg bare vise den med andre felger med en gang? bilen må til BT uansett for å få coilovers inn i vognkort, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å få inn felgene også dersom det lot seg gjøre. nå blir jeg usikker om jeg i det hele tatt skal vise den med de felgene. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg