Gå til innhold

Passat 2005 modell som "tar inn" vann

Ranger emnet


_spiff_

Anbefalte innlegg

Var ute og sjekket nå og fant vann igjen.. GRR. Greier ikke helt å kjenne meg til hvor det kommer inn. For jeg kjenner ikke noe særlig fukt der det burde komme forfra.. Ikke virker det som om det kommer fra dørene heller, så den teorien er lagt død.

 

Nå ser jeg at bilvask på shell koster 49 med iphone-appen min, så lurer på å kjøre inn på en sånn og ligge og kave rundt med lykt i bilen imens den vasker :p

 

Vindusviskerne fikk jeg av med rørtang.. Skrudde mutteren nesten av, så ene nebbet under viskeren, den andre på mutteren og vips.

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time hos et Volsvagenverksted nå. Får se hva de finner ut etterhvert, hvor lekkasjen kommer fra. Skal prøve litt selv også, så kanskje jeg kan avbestille timen:)

 

Personen jeg snakket med på verksted mente det var nødvendig å ta av hele gulteppet inkl. seter for å få det tørt, de kunne gjøre det for 5000,- inkl. tørking. Spørs om det er nødvendig når det kun er på passasjersiden det er vått. Jeg kan isteden vippe teppet opp på passasjersiden og sette en 2000 watts vifteovn ved siden som vitfer inn varmluft.

 

Skal ut nå og prøve å demontere bl.a pollenfilteret nå , får prøve å få av vindusviskerne med avtrekker, eventuelt rørtang.

Endret av 69mustang351w

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av vundusviskerarmene med avtrekkern, men panelet som da er mulig å ta av har jeg ikke fått av. Husker at noen nevnte at det funket som et langsgående klips, men har ikke fått det til enda. må man ta skikkelig hardt i? Har tatt bort de 2 klipsene på førersida og i midten.

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av panelet, men det delte seg i to. Det er mulig å bruke det likevel, men får prøve å få tak i et nytt etterhvert.

 

Fikk også ut pollenfilteret og kasetten, og sjekket dreneringshullet under batteriet.Det så bra ut. Begge pakningene var våte. Den ytterste tok jeg av og kunne vri den som en svamt og det tøyt ut vann. Skal få tak i en ny forbedret pakning.

 

Selv om dreneringshullet så bra ut kan det vel være lekkasje ved kasetten som er årsaken til vann under teppet. Tror ikke plenum rommet som batteriet og filteret er i trenger å bli fylt opp for at det skal lekke gjennom under kasetten. Det holder vel at vannet renner "forbi" kasetten, og en viss mengde vann kan da komme inn, f.eks hvis det regner mye.Det var også noe drit på baksiden så det kan ha hindret vannet i å renne forbi.

Endret av 69mustang351w

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en sånn jeg også, pluss den pakninga.. Får vel gyve løs på drittarbeidet til helga igjen.. Er jeg heldig så kommer det imorra.

 

Edit: Kom faktisk idag ja :)

 

Fire skruer og setevarme og abs for å demontere passasjersetet.. Vurderer det jeg for å få vrengt opp hele skiten i helga.

Så får jeg sette på varmeovn og få tørket det opp og satt vannslange på alt og se hvor pokker det fremdeles lekker.

Endret av sveintore

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørt?

 

Dekselet jeg kjøpte på Møller knakk nesten før jeg fikk prøvd å sette det på plass. Så det lurer jeg å klage på.

 

Men nå har jeg tatt ut setet, det gjøres som følger:

- Ta av minus på batteriet

- skru av de to plastdekslene bak på skinna til setet (en skru på hvert deksel)

- skru av de to mutterne foran på midten under setet

- Skyv setet bakover til det er løst og vipp det bakover

- Plugg ut de to kontaktene, den til setevarmen er enkel, den gule løsnet jeg fra festet for å lettere løsne den

- Løft ut setet

 

Sinnsykt enkelt.

 

Etter dette så er det forholdsvis lett å brette opp hele teppet, så lenge du har tatt bort det nødvendige av lister. Da tørker det faktisk veldig fort (hjelper med skotørker/vifteovn og ikke minst en tørr oppvarmet garasje ;) (lageret på jobb)

 

Jeg tok så bilen ut til vaskeplassen og med en slange med dobbel kapasitet av en hageslange satte jeg spruten på frontruta så alt rant ned i brettet foran.. Resultatet likte jeg godt, det var helt tørt etter mange minutters spyling. Så der har vi nok truffet rett med pollenfilteret. Spylte jeg lenge på døren bak, så kom det noen små dråper inn etter en god stund, så der er nok dreneringa god nok vil jeg påstå.

 

Det jeg derimot fant ut var at en av gummiproppene som er i dørken var morken og hadde et hull. Det var også der det var våtest etter kjøreturen på femti mil i slaps og regn. Så der var nok hovedsynderen. Gode råd er dyre, Møller har stengt i helga og jeg gadd ikke vente til over helga med dette, så jeg fant noe rar tape på lageret her. Det er en tykk svart tape/masse på rull som jeg la over i tre bredder. Den fester seg godt og skal da vel beskytte og tette mer enn godt nok. Skal følge litt med etterhvert, men tror denne løsningen skal holde lenge.

 

Verksmesteren på Møller her i Molde opplyste det at airbagene som er urørt virker uten problemer selv om man kjører uten setet. Man får feilmelding men den i rattet og resten på førersiden vil virke uten problemer.. Tror faktisk jeg kan montere dette igjen ikveld, det tørker godt nå :)

 

Tenkte å legge inn bilder, kan muligens gjøre det senere ikveld :)

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss de har stasjonsvogn, kan de godt spyle taket, rundt festa til takrails, og sjå om det kjem ned framme på "dørstokken" på framdørene. Dette problemet hadde eg på min, tok LANG tid før eg skjønte kor vatnet kom frå. Løyste mutteren på railsa, limte med sikaflex, og skrudde fast att. Så var det berre å tørke opp bilen inni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss de har stasjonsvogn, kan de godt spyle taket, rundt festa til takrails, og sjå om det kjem ned framme på "dørstokken" på framdørene. Dette problemet hadde eg på min, tok LANG tid før eg skjønte kor vatnet kom frå. Løyste mutteren på railsa, limte med sikaflex, og skrudde fast att. Så var det berre å tørke opp bilen inni...

 

Er det jobb som gjøres utenfra?

 

Railsene mine er hevet litt med noen gummipakninger, det er ikke særlig pent, siden de har hevet de litt for mye ifølge min smak, så lurte på å ta de av og se om jeg fant noe annet jeg kunne bruke.

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår