Gå til innhold

Støysvak bil - anbefaling ønskes!

Ranger emnet


Øresus

Anbefalte innlegg

Nei det tviler jeg på, men prisklasse har mye med årsmodell og gjøre også. Som regel støyer dieselmotorer mer enn bensinere, men tror neppe det blir et problem i BMW.

 

Dieselen støyer mest på tomgang, når en kjører tviler jeg på at den støyer mer enn en bensin i coupeen.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører selv en 95 modell (E34) BMW med 2,5 liter diesel. Den støyer en del ved pådrag og i bratte motbakker, men så snart du er ute på vanlig "flat" kjøring så er det meget stille inni der. Motoren holder ca 1500 omdreininger ved 110 km/t, og da hører du ikke at motoren går engang.

Innkjøpspris på dem ligger mellom 30-60 tusen sånn ca, litt avhengig av kilometerstand og utstyrsnivå. Meget bra motorer, med ett helt akseptabelt forbruk. (Går på rundt 0,65 på pen langkjøring. Med 1700 kilo med bil, og automatkasse så er det i grunn bra! Var under literen på mila med fire personer i bilen, baggasje, 8-10 kasser øl, og 1400 kilo med campingvogn på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for betrakninger og tips!

 

Det utkrystalliserer seg en BMW 5 serie av karrosseritypen som kom rundt 2004 og som blir avløst i 2010.

 

Denne glapp rett foran nesen min i dag:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22475719

 

Trenger ikke å være så stor motor - det er viktigere at bilen er original og har originale dekk og felger, og ikke disse ekstreme lavprofildekkene. Jeg har sluttet å kjøre fort, nå er det kun komfort som teller...og litt kjøreegenskaper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig vanskelig å utpeke spesielt støysvake biler. En bil kan være natt og dag f.eks. etter hva slags dekk og hjuldimensjon man utstyrer den med. Og sliter du med øresus, er det jo den jevne støyen som hjulstøy som vil plage deg mest vil jeg tro.

 

Min gamle Subaru er ikke akkurat noen Rolls Roys, men så håpløst bråkete er den normalt ikke. Men når jeg nå utstyrte den med 225/40-17 av ikke så alt for dyr fabrikat, må nok radioen skrus opp et par hakk.

 

Jeg har til og med opplevd at Citroén XM- som den gangen ( tidlig 90-tallet) var kongen av komfort ble støyende fra hjula med alt annet enn Michelin sommerdekk eller Falken vinterdekk. Opplevde også min VW Vento som en skikkelig ubehagelig støykilde med 205/45-16 fra Conti, mens den ikke var så aller verst med originalhjul fra Michelin.

 

Så det beste i din situasjon er nok å satse på en "kjedelig" bil med vanlige 65 profil-hjul av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur innom et firma som driver med bilstereo, de kan hjelpe deg med lyddemping, i all hovedsak går det ut på at alt interiør tas ut, støy og vibrasjonsdempende matter legges i dørken, i dører osv..

 

Støtter denne fullt ut. du har sannsynligvis en mer driftsikker bil enn det som har vært foreslått tideligere i tråden, og da er det vel nesten bedre å betale noen litt for å løse støy problemene dine enn å bytte seg ned bare for å få litt mindre støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig jeg er litt partisk av meg. Men jeg tør påstå at han får en bil han vil elske høyere enn Hondaen hvis han kjøper seg en BMW. Min erfaring er (som bilberger) at nyere biler generelt har for mange duppeditter og elektronikk som kan gå til helvete. Japser er som oftest en del bedre enn mange andre på dette området, men til helvete lager de gørrkjedelige biler med en lav opplevd kvalitet ifølge meg. Interiørmessig for eksempel har aldri Honda, Toyota (kanskje særlig toyota) eller Mazda sjarmert meg. Det virker billig rett og slett billig og simpelt, og gir ett utpreget inntrykk av billig plastikk. Videre har de som oftest laget biler som henstiller seg på de store massene, som ikke krever mer enn at bilen er driftsikker. Da mister man mye av sjarmen, som for eksempel kjøreegenskaper, sportslighet osv. Stort sett har japsene også fokusert på at bilene skal være billige, og det går ut over kjørekomfort og kanskje særlig støydemping. I mine øyne så vil aldri en japse gi det samme tilbake til en som er over middels interessert i bil, som en tysk bil i premium-segmentet gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den og høyner med Lexus ;)

Når du skal sammenligne dyrere BMWer med en Avensis må du tenke deg litt om. Toyota lager Lexus for de som gidd å bruke mye peng på på premium. Og ja, de kan sammenlignes med både BMW og Mercedes. Bare enkelte som har visse fordommer pga det er snakk om japansk ;)Pga de fordommene så har ikke de japanske slått helt an i Norge. Infinity og Acura er også gode konkurrenter men svindyr :S

 

Lexus sin IS serie er ganske bra støydempet :) Men ser du har lyst på stv og da har du IS200/IS300 Sportcross med en grei 2.0l Rekke6 eller 3.0l rekke6 fra Non-turbo Supra

Nye IS250 er kjempebiler også :)

 

IS200

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22596139

 

IS200 Sportcross

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=16517699

 

IS250d

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22496039

 

Infinity FX35 SUV

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20207169

 

 

Skill deg utav saueflokken som består av Mercedes og BMW :)

Endret av Thomas S
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne så vil aldri en japse gi det samme tilbake til en som er over middels interessert i bil, som en tysk bil i premium-segmentet gjøre.

 

Sikkert en smal trøst til den stakkkaren som står utenfor porten til et bilverksted og lurer på hvordan i huleste han skal få skrapt sammen penger til ny Dieselpumpe etter å ha bunnskrapt kassa nettop for å kunne eie en Tysk bil i premium segmentet. :titties:

 

Kanskje en av de tideligere nevnte Lexus`ene hadde vært et bedre kjøp om en først skal bruke så mye penger på bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en smal trøst til den stakkkaren som står utenfor porten til et bilverksted og lurer på hvordan i huleste han skal få skrapt sammen penger til ny Dieselpumpe etter å ha bunnskrapt kassa nettop for å kunne eie en Tysk bil i premium segmentet. :titties:

 

Kanskje en av de tideligere nevnte Lexus`ene hadde vært et bedre kjøp om en først skal bruke så mye penger på bil ;)

 

 

Så en Lexus er en feilfri bil?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at gassen og bremsen kan henge seg opp (kommer an på om det er en idiot bak rattet eller ikke) så er det relativt driftsikre biler ja :) IS200 kan være dyr å reparere ettersom de har ikke de samme delene som Toyota, men litt dyrere :)

Gamle Lexuser fra 90 tallet går den dag i dag uten noe nevneverdige feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår