Gå til innhold

OBD-P0340 feilkode

Ranger emnet


Krabbefett

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20598629

 

Tja... 1500Kr! Er vel like greit og kjøpe ny føler da:P men hadde vært morsomt og hatt en sånn dings! hehe

 

Må vel finnes noe enklere og billigere? Har du en sånn?

 

 

Fikk sjekket opp litt mer, den saken var biiillig iforhoold til de andre jeg fant !

Endret av Probe GT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et sånt, men jeg lånte et digitalt et fra jobben for å titte på saken. Følte meg hi-tech når jeg satt i førersetet med PC og kabler i alle retninger ;)

 

Skulle du gå den veien, så ligger signalet på drøye 100kHz

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke elektriker, så jeg vet ikke. Vil anta det.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg startet med å plukke med et par brukte sensorer fra skroten. Var det som løste problemet mitt etter at jeg hadde prøvd alt (inkludert oscilloskop for å sikre at sensoren faktisk ikke virket).

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren jeg testet med oscilloskop var den 2. nye jeg kjøpte, så var derfor jeg testet om den i det hele tatt fikk signal inn og riktig signal ut.

 

Den er jo enkel å bytte. Vet ikke hvor viktig det er at den står helt rett, men vil jo anta at rett er bedre enn skeivt. Prøvde i alle mulige posisjoner uten hell.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da har jeg byttet kam føler igjen, og motor lampa kom tilbake iløpet av få sekunder.

 

målte stikkene på den "gamle" som jeg byttet første gangen, og den nye som aldri hadde vært montert tidligere og det var ikke kontakt mellom 2stikker! Mens det var det på den som var ny fra esken!

 

Tyder det på kortslutting? Antaglig er den nye jeg monterte nå også ødelagt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor motstand målte du da? Var det i området 15ohm eller.no?

 

Den gang jeg hadde problemer var det brudd i den gamle defekte. En ny jeg kjøpte hadde kontakt (men motstand i området 12-15ohm såvidt jeg husker) mellom pinnene. Denne virket heller ikke. Da jeg omsider fant en som virket hadde den så godt som like motstandsverdier, men funket helt fint.

 

Kamsensorproblemer er ikke gøy :(

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har samme greia med min astra 1.6 x16xel. Feilkode 0340 og 0325. Byttet i dag kamsensor men det var samme greia, fremdeles feilkode.

 

Min bil kneler helt fullstendig, sperre på 4500 samt at jeg fåkke turtall i det hele tatt når bilen kjører i gir. Den vil ikke over 2000.

 

Bilen brenner så mye bensin at eksosanlegget er helt rødglødende etter 10 min.

 

Spent på å høre hva du finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det bare er å kaste hele opelen? :P

Hadde ikke noe problem i utgangspunktet, eneste var at motoren lagde en hylelyd når jeg startet opp, kom fra venstre side. Motoren ruser liksom litt når man starter kald motor, denne rusingen eller hva det nå er lagde en skikkelig hylende lyd.

 

Plutselig en dag kom motorlampa på, neste dag var bilen helt fucked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår