Gå til innhold

OBD-P0340 feilkode

Ranger emnet


Krabbefett

Anbefalte innlegg

Hei, etter mye slit med bilen så er den kjørbar.

men det som er nå er at jeg får opp 0340 feilkode.

 

Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction

 

A code P0340 could mean one or more of the following has happened:

 

- a wire or connector in the circuit could be grounded/shorted/broken

- the camshaft position sensor may have failed

- the PCM may have failed

- there exists an open circuit

- the crankshaft position sensor may have failed

 

Det jeg nå har gjort er.

- Bytta veivakselsensor

- Bytta kamakselsensor (Prøvd med 4 forskjellige og fikk en ny i dag)

- Målt over ledninger uten å finne noen feil.

 

Noe som har skjedd som jeg har hørt kan ha noe å si er at kamakselsensoren bruker den ene skruen i dekselet for å stå riktig. hos meg er denne skruen brukket. kan det ha noe å si?

 

Eller tror flere her at det kan være elektrisk feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja gitt.. dobbeltsjekka reg-reima nå og merket på veiva er jo helt på tur.

Lampa mi blinker som et morse-signal og ikke gjevn blinking. Og når den endelig blinker så ser jeg ikke merket i det hele tatt på veiv.

 

Ingen som kan forklare meg i detalj hvordan jeg fikser det? Har lest autodata o.l. men jeg føler meg fortsatt grønn når det gjelder den reima. (Hatobjekt nr. 1 i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

hei!

 

har en omega b 2001 og har akkurat samme feilen.

 

var å snakka med opel og de leste av feilkode og sa at jeg måtte bytte registret med strammere og vannpumpa og alt og så måtte jeg bytte kamakselgiver og luftmengdemåler. det var det som gjorde at man fikk turtalsperra på 4500 rpm noen ganger og redusert effekt.

de kalte det "nødmodus".

 

skal å få byttet det 12 oktober. så da kan jeg komme med tilbakemelding om det ble iorden (y)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt! PRIS?

Helt sykt at dem må bytte så mye rart for å fjerne en elektrisk feil kode...

 

Lurer på hvor problemet egentlig ligger. Jeg vet at på min Omega kom den på ved oppstart et par ganger og slukket etterhvert da den ble varm. Nå er den konstant! Hælvetes feil kode... Føles ut som 20HK prøver og flytte nær 2tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt! PRIS?

Helt sykt at dem må bytte så mye rart for å fjerne en elektrisk feil kode...

 

Lurer på hvor problemet egentlig ligger. Jeg vet at på min Omega kom den på ved oppstart et par ganger og slukket etterhvert da den ble varm. Nå er den konstant! Hælvetes feil kode... Føles ut som 20HK prøver og flytte nær 2tonn.

 

tja pris ja. skal vi se

 

registerreim sett med vannpumpe: ca 2000 kr 3000 kr i jobb for å bytte det

 

kamakselgiver ca 1600 kr + ca 500 kr i for å få byttet den. luftmengdemåler 3400 kr + bytte. så legger du sammen er du oppe i

 

11000 koster det ca for å få gjort alt dette på verksted.

 

jeg har kjøpt delene selv og har fikset fast pris på dette på opel verksted for jeg ville ikke ha noe sjokkk da jeg skal betale alt dette.

 

har jo kjøpt delene selv så jeg havna på 6000 kr med deler og jobb ;)

 

fikk tak i registersett med vannpumpe for knapt 1500 kr og så fikk jeg tak i kamakselgiver mye billigere enn opel verkstedet skulle ha :D men luftmengdemåleren kjøpte jeg hos opel. angrer på det pga kunne spart over 2000 kr hadde jeg leita litt på nettet først. men som sagt. 6000 kr havna jeg på og da har jeg spart ca 5000 kr (Y)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Høres bra ut! Blir spennende og se om det hjelper :)

 

Kamføleren min var fra ebay, billig sak, men døn lik orginal. 200kr tror jeg det var for den. Men hjalp ikke, feilen må nok ligge et annet sted.

 

jævlig irriterede, fikset stort sett all rust på bilen og den begynner og bli bra... Bare den motorlampa nå forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår