Jump to content

Krabbefett

Bruker
  • Posts

    74
  • Joined

  • Last visited

About Krabbefett

  • Birthday 05/27/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Astra F
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Krabbefett's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

10

Reputation

  1. CS5 ja.. Den er jo spekka med nye mye mer nøyaktige verktøy. Nå venter jeg bare på Adobe MAX 2011.
  2. Jeg driver også med photoshop tutorials. Norsk språk dog. www.designerswall.net Ikke meninga å ta over tråden her heller :) Ang. filmene dine så tror jeg at jeg hadde droppa musikken, det gjør ihvertfall at jeg personlig ikke klarer å konsentrere meg så mye om hva du skriver. Men bra at du også lager guider! Om du starter på norsk og med mikrofon så let me know. Trenger noen guidere på siten min siden jeg begynner å få litt lite tid selv.
  3. Jeg var veldig treig her, men jeg får jo ingen meldinger på epost at tråden min er aktiv.. Hos meg har jeg faktisk problemet enda, siden bilen har ståt et år uten at jeg har orket å gjøre noe mer. Men var på skroten i går for å plukke med meg 3 sensorer av hver.. 3 stk massemengemålere og 3 kamakselsenorer (1 av de er den nye "runde" typen) Om fortsatt folk har problemer med dette er jeg veldig klar for å finne ut hva feilen egentlig er. Bilen min sperrer ikke lenger på turtall, men får fortsatt feilkoder. Skal prøve nye sensorer i morgen så gir jeg beskjed om hvordan det går om noen er interessert.
  4. Selger delene jeg har til over fra Omegaen jeg hadde som en delebil. - Girkasse (R32?) - 500,- eller høystbydende - Dynamo - 400,- eller høystbydende - Toppdeksel til X20XEV - 200,- eller høystbydende Kontakt meg på epost om du lurer på noe eller vil ha bilder.
  5. Vurderer å selge min Astra F som delebil, prosjektbil eller å selge delene fra den. Bilen er påkostet rundt 50000,- de siste 2 årene, men sliter med det elektriske etter at jeg bygget om bilen fra Automat til manuell. Bilen i seg selv er pen og 80% rustfri, ingen farlig rust, men den har stått i et år så tekstil-interiør har fått jordslag. For å få bilen opp å gå regner jeg med at du må ha en styreenhet som er beregnet til X20XEV med manuellgir. Litt info om bilen Dette er en Astra F 1996 modell med en 2.0L motor orginalt. Lite rust, men kan virke som en liten lekkasje i takluke. Karosseriet har gått 200 000,- og det samme viser trippteller, men motoren har gått ca 160-165 000km. Fargen er Blålilla (Det står blå i vognkort, men jeg mener den er lilla) Ingen kollisjoner med bilen, men det var en liten "brann" i ledningsnettet som nå er byttet ut med nye. Det som er gjort med bilen er: - Byttet bensintank (ny) - Byttet motor etter rådebank og oljepumpesvikt. Den nye motoren har gått rundt 165 000km - Helt nye sensorer (Bankesensor, kamaksel, veivaksel, massemengdemåler, vanntemp ++) - Ny radiator (brukt) - Bygget om fra automat til manuell Komplett bil vil jeg ha høystbydende over 8000,- for Deler Om du er interessert i deler har jeg bl.a. - Komplett Motor (X20XEV) 5000,- eller høystbydende P.S: Selger ikke deler fra motoren, og om du ønsker (og har automat) får du også med styringsenhet og ledningsnett. - Ny bensintank - 800.- eller bud - Radiator - 400,- eller bud - F16 Girkasse - 500,- eller bud - Dynamo - 400,- eller bud +++ Har også motorblokka fra den forrige motoren. Oljepumpe har røket, men mulig stempler og selve blokka er brukelig. Kan få denne for 2-400,- Har alt av andre deler og, så gi meg beskjed. Jeg selger ikke hjuloppheng eller noen deler som forhindrer styring ved tauing da jeg må taue den til skroten om de fleste delene blir solgt. P.S: Du må skru av de fleste delene selv, men bistår gjerne med hjelp til motor og andre større deler. Vil du ha bilder eller lurer på noe mer, send PM eller epost. Svarer raskest på epost.
  6. Har brukket begge latteralarmene på bilen min og sliter med å finne brukt. Si fra om noen har en mazda 626 92/93-modell med bakstilling i orden. Latteralarm tror jeg nesten må være langsliggende bærearm, men latteralarm er navnet jeg får opp på delekatalogen. Her er et bilde av den. Prisen kan diskuteres, men går ikke over 600,- pr stk om de ser bra ut. Kontakt meg pr pm eller pr epost. larsm@designerswall.net
  7. Har funnet ut at det var tannstanga som er ødelagt. Det er en helt annen type klakking enn et lager. Mer som at man slå to stk jernstenger mot hverandre. Men nå er jo problem solved :) Takk uansett for svar
  8. Ser jeg ligger langt etter her, men du bør sjekke det elektriske nettet. Jeg har hatt 2 astraer 95 og 96modeller.. og begge har tatt fyr i dashbordet pga veldig slitt ledningsnett. Mine har hatt noen tendenser til overledninger i hytt og gevær, samt et kaos med de jalla sensorene som Opel absolutt skal ha pressa inn i motor-rommet.
  9. Du må nok opp med hele motoren ja, men har du som astra123 sier en elefantjekk, så er dette en dagsjobb om du er litt teknisk. Ikke glem å merke alle ledninger, slanger og bolter før du starter siden det er noen som kan være like. Men alt i alt er jobben egentlig ganske grei. Løsne motorfester, drivaksler, eksos og ledninger så er det bare å nappe opp. Har du A/C har du noe å pusle med dog.. Da bør du få ut radiatoren og A/C-pumpe før du løfter. Tok radiatoren min med A/C-pumpa på min når jeg bytta litt stash.
  10. Hei. Har kjørt en stund nå med en rar klakking i bremsen på venstre fremhjul. Det klakker hver gang jeg bremser når bilen er i bevegelse, men ikke når bilen står stille. Lyden kom egentlig etter at jeg byttet calippere foran, men vet også at tannstaget er litt skadet. Noen som vet hva dette kan være og om det eventuelt ikke er bra? Har en mistanke om at det er tannstaget/styresnekka, men er ikke helt sikker.
  11. Leverte bilen min på verksted i dag for å finne ut hva en klakkelyd var og for å justere forstilling. Når jeg hentet den fikk jeg beskjed om at det er slark i tannstanga som lager klakkelyden, men at det ikke var farlig å kjøre med den som den er siden alt det andre var 100% tight og på plass. Men skeptisk som jeg er vurderer jeg å bytte tannstanga, men har et problem. Jeg har ikke peiling på hva det er eller hvor stor jobb det vil bli. Noen som har bilde eller en god forklaring på hva det er? Og hva jeg eventuelt må plukke ut for å komme til.
  12. Jeg er ingen proff innen mazda, men om manifolden er løs lager noen biler en tikkelyd som kan minne om ventiltikking. Så mulig dette forsvinner når manifolden blir ordentlig festet. Ang. stussen hvor det blåser får du bare lete etter en ledig slange som kanskje har ramlet av. Uansett hadde jeg bare kjørt på verkstedet igjen og fått de til å fikse det de har gjort.
  13. Om du skal sjekke hjernen kan du sende den til simco i sarpsborg. Rimelige og finner fort det du lurer på.
  14. Jeg hadde samme problemet med min, og det var bare en slitt ABS-sensor, men det kan like gjerne være det AR racing ber deg sjekke :)
  15. Nå vet jeg ikke hvilken bil du har, men på min ligger det noen metallstenger, noen forskjellige wiere etc. rett bryterpanelet og de øverste utlufterene i midten. Prøv å skru av bryterpanelet og se om det er en av de metallstengene som har flydd av.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy