magnul Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Ja. Det er bare å koble et 2-kanals oscilloskop på sensoren, starte motoren og se om du får et faseskift mellom inn- og utsignal. Fort gjort ;) Med multimeter; nei. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 (endret) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20598629 Tja... 1500Kr! Er vel like greit og kjøpe ny føler da:P men hadde vært morsomt og hatt en sånn dings! hehe Må vel finnes noe enklere og billigere? Har du en sånn? Fikk sjekket opp litt mer, den saken var biiillig iforhoold til de andre jeg fant ! Endret Oktober 1, 2010 av Probe GT Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Jeg har ikke et sånt, men jeg lånte et digitalt et fra jobben for å titte på saken. Følte meg hi-tech når jeg satt i førersetet med PC og kabler i alle retninger ;) Skulle du gå den veien, så ligger signalet på drøye 100kHz Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37062 - High performance, 100MS/s real-time sampling, 40MHz Bandwidth hadde denne fungert? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Jeg er ikke elektriker, så jeg vet ikke. Vil anta det. Hadde jeg vært deg ville jeg startet med å plukke med et par brukte sensorer fra skroten. Var det som løste problemet mitt etter at jeg hadde prøvd alt (inkludert oscilloskop for å sikre at sensoren faktisk ikke virket). Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Det var da du fant ut at dem ikke fungerte, eller? Fikk med en ekstra i pakka så kan jo prøve og teste den også hehe... så blir det vel skroten:) Den sitter jo kun i en bolt, er det viktig at den står helt loddrett med motoren? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Sensoren jeg testet med oscilloskop var den 2. nye jeg kjøpte, så var derfor jeg testet om den i det hele tatt fikk signal inn og riktig signal ut. Den er jo enkel å bytte. Vet ikke hvor viktig det er at den står helt rett, men vil jo anta at rett er bedre enn skeivt. Prøvde i alle mulige posisjoner uten hell. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Ja prøvde litt forskjellig også. Men er det helt umulig og måle med multimeter? Blir nok ikke mulig for meg å bruke oscilloskop ser det ut som. Jeg får bare prøve med den nye jeg har liggende idag:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Nope. Signalet ligger over 100kHz, og det klarer ikke et multimeter å henge med på. Jeg prøvde å motstandsmåle god og dårlig sensor, men ingen merkbar forskjell mellom dem. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2010 Da har jeg byttet kam føler igjen, og motor lampa kom tilbake iløpet av få sekunder. målte stikkene på den "gamle" som jeg byttet første gangen, og den nye som aldri hadde vært montert tidligere og det var ikke kontakt mellom 2stikker! Mens det var det på den som var ny fra esken! Tyder det på kortslutting? Antaglig er den nye jeg monterte nå også ødelagt da. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Hvor stor motstand målte du da? Var det i området 15ohm eller.no? Den gang jeg hadde problemer var det brudd i den gamle defekte. En ny jeg kjøpte hadde kontakt (men motstand i området 12-15ohm såvidt jeg husker) mellom pinnene. Denne virket heller ikke. Da jeg omsider fant en som virket hadde den så godt som like motstandsverdier, men funket helt fint. Kamsensorproblemer er ikke gøy :( Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Nei, var kjedlig dette her:( Vet ikke hvor mye motstand det var, leste litt om det kan være overslag fra tennplugg kablene, men syns det virket litt usikkert. men har hatt problemer med overslag før. usikker hva jeg kan prøve videre gitt. kjipt med gul lampe og 4500sperre Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thech0sen Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Jeg har samme greia med min astra 1.6 x16xel. Feilkode 0340 og 0325. Byttet i dag kamsensor men det var samme greia, fremdeles feilkode. Min bil kneler helt fullstendig, sperre på 4500 samt at jeg fåkke turtall i det hele tatt når bilen kjører i gir. Den vil ikke over 2000. Bilen brenner så mye bensin at eksosanlegget er helt rødglødende etter 10 min. Spent på å høre hva du finner ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Kan virke som du har flere enn et problem. Står helt fast på min, mer eller mindre gitt opp. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thech0sen Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Høres ut som om det bare er å kaste hele opelen? :P Hadde ikke noe problem i utgangspunktet, eneste var at motoren lagde en hylelyd når jeg startet opp, kom fra venstre side. Motoren ruser liksom litt når man starter kald motor, denne rusingen eller hva det nå er lagde en skikkelig hylende lyd. Plutselig en dag kom motorlampa på, neste dag var bilen helt fucked. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.