Krabbefett Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Hei, etter mye slit med bilen så er den kjørbar. men det som er nå er at jeg får opp 0340 feilkode. Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction A code P0340 could mean one or more of the following has happened: - a wire or connector in the circuit could be grounded/shorted/broken - the camshaft position sensor may have failed - the PCM may have failed - there exists an open circuit - the crankshaft position sensor may have failed Det jeg nå har gjort er. - Bytta veivakselsensor - Bytta kamakselsensor (Prøvd med 4 forskjellige og fikk en ny i dag) - Målt over ledninger uten å finne noen feil. Noe som har skjedd som jeg har hørt kan ha noe å si er at kamakselsensoren bruker den ene skruen i dekselet for å stå riktig. hos meg er denne skruen brukket. kan det ha noe å si? Eller tror flere her at det kan være elektrisk feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Får du bare opp feilkode, eller sperrer den på 4500rpm? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Den sperrer og har merkbart effekt-tap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Siden du har prøvd så mange sensorer bør du sjekke at registerreima ikke har tannet over. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Har sjekka den også, den står riktig på alle tennmerker. Men kan jo dobbeltsjekke den for å være 100% sikker. Har slitt litt med den og tror muligens at jeg har gjort noe feil med strammehjulet. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Ja gitt.. dobbeltsjekka reg-reima nå og merket på veiva er jo helt på tur. Lampa mi blinker som et morse-signal og ikke gjevn blinking. Og når den endelig blinker så ser jeg ikke merket i det hele tatt på veiv. Ingen som kan forklare meg i detalj hvordan jeg fikser det? Har lest autodata o.l. men jeg føler meg fortsatt grønn når det gjelder den reima. (Hatobjekt nr. 1 i bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Jeg har dobbeltsjekka enda en gang nå og det ser faktisk riktig ut. Det eneste som er, er at veiv-viseren er helt på jordet når motoren går, men alt er 100% når jeg vrir motor manuelt.. Eksos Innsug Feil vinkel på bildet, men fra siden er den 100% Strammehjul Overview Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Ingen som har peiling? Begynner å bli ganske kjedelig å kjøre med en bil som lugger mer enn en 4 år gammel jente i slosskamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Funnet ut noe mere eller? Jeg har samme feil på min. Og gjort alt det du har nevnt overfor. Jeg målte kontakten til kam føleren og fikk (1-)ground. (2-)2,5V. (3-)0V Stemmer det overens med din? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 hei! har en omega b 2001 og har akkurat samme feilen. var å snakka med opel og de leste av feilkode og sa at jeg måtte bytte registret med strammere og vannpumpa og alt og så måtte jeg bytte kamakselgiver og luftmengdemåler. det var det som gjorde at man fikk turtalsperra på 4500 rpm noen ganger og redusert effekt. de kalte det "nødmodus". skal å få byttet det 12 oktober. så da kan jeg komme med tilbakemelding om det ble iorden (y) Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Det var voldsomt! PRIS? Helt sykt at dem må bytte så mye rart for å fjerne en elektrisk feil kode... Lurer på hvor problemet egentlig ligger. Jeg vet at på min Omega kom den på ved oppstart et par ganger og slukket etterhvert da den ble varm. Nå er den konstant! Hælvetes feil kode... Føles ut som 20HK prøver og flytte nær 2tonn. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 Det var voldsomt! PRIS? Helt sykt at dem må bytte så mye rart for å fjerne en elektrisk feil kode... Lurer på hvor problemet egentlig ligger. Jeg vet at på min Omega kom den på ved oppstart et par ganger og slukket etterhvert da den ble varm. Nå er den konstant! Hælvetes feil kode... Føles ut som 20HK prøver og flytte nær 2tonn. tja pris ja. skal vi se registerreim sett med vannpumpe: ca 2000 kr 3000 kr i jobb for å bytte det kamakselgiver ca 1600 kr + ca 500 kr i for å få byttet den. luftmengdemåler 3400 kr + bytte. så legger du sammen er du oppe i 11000 koster det ca for å få gjort alt dette på verksted. jeg har kjøpt delene selv og har fikset fast pris på dette på opel verksted for jeg ville ikke ha noe sjokkk da jeg skal betale alt dette. har jo kjøpt delene selv så jeg havna på 6000 kr med deler og jobb ;) fikk tak i registersett med vannpumpe for knapt 1500 kr og så fikk jeg tak i kamakselgiver mye billigere enn opel verkstedet skulle ha :D men luftmengdemåleren kjøpte jeg hos opel. angrer på det pga kunne spart over 2000 kr hadde jeg leita litt på nettet først. men som sagt. 6000 kr havna jeg på og da har jeg spart ca 5000 kr (Y) Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Høres bra ut! Blir spennende og se om det hjelper :) Kamføleren min var fra ebay, billig sak, men døn lik orginal. 200kr tror jeg det var for den. Men hjalp ikke, feilen må nok ligge et annet sted. jævlig irriterede, fikset stort sett all rust på bilen og den begynner og bli bra... Bare den motorlampa nå forsvinner. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Du skal ikke se helt bort fra at den billige saken fra ebay ikke virker. Det vil ikke være første gang i så fall. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 så sant, så sant. Er det mulig og kontroll måle den? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.