Gå til innhold

Anbefalte dekk/felg-dimensjoner

Ranger emnet


WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg å kjøpe noen nye felger og dekk. Så da har jeg et spørsmål.

 

På en usenket Golf 3; hva ville dere ha anbefalt som maksimale dimensjoner på både dekk og felg. Hva hvis jeg evt. senker den litt senere på sommeren?

 

Og forresten, dersom det er noen her med øye for skjønnhet, er det noen av disse felgene som hadde passet bra på min mørke lilla/blå gølf, tror dere? http://dekksjekk.no/produkter.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er fint med noe større enn 17" felger, muligens med 205/40 dekk. Kommer litt an på bredden på felgen og hvor mye profil du vil ha, men 40-45 ser bra ut synes jeg. Kantfelger og justerbart senkesett er vinn/vinn på Golf (alle biler omtrent);)

 

Søkk litt på Google etter Golf så kanskje du finner bilde av noen med felger du synes passer. :)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" ser balle ut på usenka bil..

 

Golf 3 er så SYYKT høy orginalt, så de bør senkes for at det skal se lurt ut.. (uansett felgstr)

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15" ser helt greit ut på usenka bil, men jeg er av oppfatning at 16 og 17" er de mest kledelige størrelsene med lett senking.

Dekkdimensjon kan være så mangt, avhengig av bruk, ønsket utseende, bredde på felg, senk osv..

 

Finn originaldimensjonen i vognkortet, beregn ny dimensjon på

http://www.dekkalkulator.com/no/

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 225/40/16 og kan love at det er litt i overkant bredt, men slitsomt å kjøre med, og sitter sånn passe "vel" godt i svingene ;) så det er vel maksgrensen. en plass :D

Vel og merke på en bil med justerbare dempere.

 

Vil anbefale noe som 195/55/15 på en usenket golf3.

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår