panteeera Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Hei! Jeg har ett lite problem med min 95mod. vectra a 2.0 16v. Motorlampen lyser omtrent annenhver gang bilen blir startet, og går ganske dårlig når lampen lyser. Jeg synest dette er ganske irriterende, selv om det bare er å stoppe bilen og starte den igjen som regel. Er dette ett vanlig problem med disse bilene, og hva kan være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Du bør få lest ut feilkoden, det kan være mye rart, som for eksempel en omdreiningsføler. Tror ikke de tar mange kronene for lese ut feilkoden på opel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 går i nødmodus når lamoa lyser, derfor den går dritt.. kom deg til nærmeste opel forhandler og få søkt=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 sånn dreiv kadetten på en stund før tenningsmodulen streika, vet ikke om det er sånt på denne bilen.. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet August 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Nå har jeg bestemt meg for å skifte motoren i bilen, siden den bare bruker mer og mer olje og går bare dårligere og dårligere. Har 4 delebiler og 2 av de med c20xe. Motoren som står i nå er en X20XEV. Må el.nettet modifiseres på noe vis? Er det for det meste "plug n'play"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Ingen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 les ut feilkoder.. fremme i motorrommet med støtdemper tårnet på venstre side er det en kontakt som du kan koble en ledning i fra A til B og deretter går du inn i bilen og setter tenningen på. du vil da få inn blink de første 3 blinkene vil vise koden 13 dvs. den blinker 1 gang også ett lite opphold og deretter 3 raske blink.. (dette er normalt, de kodene som kommer etterpå denne koden er de som er interessant) vist du ligger de ut her så kan vi finne feilen til deg.. :-) så kan det være at du slipper å bytte motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Er i hvert fall rimelig sikkert at det ikke er plug'n play fra X20XEV til C20XE. Les ut feilkoder som nevnt over (bortsett fra at det er 12, ikke 13 på starten). Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Er i hvert fall rimelig sikkert at det ikke er plug'n play fra X20XEV til C20XE. Les ut feilkoder som nevnt over (bortsett fra at det er 12, ikke 13 på starten). stemmer,, skal være 12 og ikke 13.. (skriveleif) bytte av motor så drastisk inbefatter, motor, ledningsnett og hjerne. (kanskje girkasse også..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panteeera Skrevet September 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2010 Da får jeg selge motoren da, hvor mye pleier de å gå for? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg