Gå til innhold

panteeera

Bruker
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om panteeera

  • Bursdag 01/07/1990

Contact Methods

  • Bosted
    loen

panteeera's Achievements

  1. Da har man selvsagt fått litt problemer med bilen. Det begynte forrige lørdag med en svak dunkelyd når jeg skulle kjøre ut av kryss og lignende. Etterhvert har denne lyden bare blitt værre og værre og dunkingen kjennes gjennom hele bilen hele tiden når jeg kjører, utenom når jeg slipper gassen. Min far mente at det kunne være en slags foring på mellomakslingen, men den kjennes tight og fin ut. Tidligere den lørdagen hadde jeg skiftet felger bak for å få bedre grep. Hjula kommer fra en 90mod. 190E, om det kan ha noe å si. Håper noen kan gi meg tips om ting jeg burde sjekke :)
  2. De skal fjernes når jeg har råd til å få noen til å ta rusten :P
  3. Da har jeg hvertfall litt å gjøre til helgen! Det er flere ulemper enn fordeler ved å mate den med litt mer diesel da altså. Det vil si at vi dropper det. Jeg ble bare skuffet å ikke kunne høre annet enn dekkstøy fra en gammel mercedes, lyden fra disse bilene er jo god nok grunn i seg selv til å kjøpe. Men dersom de er så kresne på eksosen, så får man vel bare droppe det også. Hadde planer om å ta en liten service på motoren om ikke så lenge ja, den har jo stått i ro i 3-4 år, så det er nok litt forskjellige væsker og filter som burde skiftes. Takk for seriøse og utfyllende svar :)
  4. Bilder jaa... glemte å ta med meg kameraet i går kveld, så blir ikke bilder før i morgen :P
  5. Tenkte jeg kunne lage en liten tr�d om bilen min, s� jeg f�r samlet alle sp�rsm�l og lignende som etterhvert skulle dukke opp i en tr�d :) Jeg har n� endelig f�tt tak i ett ikke str�kent, men helt brukbart eksemplar av en W124 300D. Bilen er hvit, med r�dt interi�r (pluss litt malingsflekker her og der). Km.stand i skrivende stund er p� rundt 388.600. Vanligvis ville jeg blitt litt "skremt" av km.standen, men grunnet gode erfaringer med Mercedes tidligere, og at bilen tidligere har g�tt som taxi gjorde km.standen litt mindre skremmende. Rust er der, men ikke s� mye at det ikke kan gj�res noe med tror jeg. Farligste rusten er vel rundt jekkfestene, men det har jeg planer om � f� noen til � ta etterhvert om det ikke blir for dyrt. Bilen kostet meg 12.000 ink. �rsavgift, ikke noen upris s�nn egentlig. S� kommer det noen sp�rsm�l: 1: vindusviskeren g�r veldig tregt og "hakker" litt. Min far mente at den m�tte sm�res f�r den gikk til h******. Noen som kan forklare hvordan jeg g�r fram for � smurt den? 2: Vil det bli noen merkbar effekt om jeg mater den med mer diesel og gir den lettere tilgang til luft? 3: Har h�rt at sugemotorer kan v�re litt kresne p� eksosanlegget. Gj�r det noe om jeg ordner meg med 2,5" rakr�r? 4: N�r jeg er ute og kj�rer, og skal f.eks. ta en forbikj�ring s� begynner den � rykke og nappe s�vidt n�r jeg ligger p� omtrent 3000 omdr. og den drar veldig d�rlig derfra. N�r jeg st�r i ro og ruser den s� merker jeg ikke noe til dette problemet. Bilder kommer i morgen :)
  6. Jeg har nå 3 biler som skal vrakes etterhvert, og tenkte å sjekke om det var noen som trenger deler først :) Blir enklere at folk heller spør etter deler, enn at jeg ramser opp alt som er brukbart :P Mail: olerak90@gmail.com Tlf: 95 99 04 09 (kan være litt vanskelig å få tak i til tider, så sms eller mail er foretrukket)
  7. N� har jeg ogs� begynt � vurdere c25xe. Men jeg er litt usikker p� om det blir noe mye mer arbeid � f� nedi motorrommet og med det elektriske, enn det blir med c20xe. Noen som har peiling p� dette? Ser jo at de har blitt brukt i corsa f.eks. s� det burde vel ikke v�re umulig?
  8. Min kom hvertfall med X20XEV :) Da får jeg heller prøve å finne komplett ledningsnett til C20XE. Vet du hvor mye det ligger på i pris ca. og hvor jeg burde lete? Blir litt vanskelig å sjekke dette da bilen er finsk. Hvilke muligheter har jeg når det gjelder sugetrim til C20XE? i første omgang vil jeg ikke bruke mer enn 10-15.000.
  9. Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en astra f, med litt for liten motor. En kompis av meg har en c20xe fra vectra a stående, uten ledningsnett og girkasse. Jeg lurer på hva som må til for å få den til å passe i astraen? Jeg har en vectra a med x20xev ståande, og har hørt at ledningsnettet fra den er nogenlunde likt det til c20xe? Jeg tror at det er en x16sz som står i astraen, men er ikke helt 100% sikker, skal få sjekket opp dette.
  10. Hei. jeg lurer på om det er mye styr å putte manuell kasse i en 250D som originalt kom med automat kasse? jeg lurer også på om det skal mye til for å få en 3liter diesel nedi, og få dette godkjent? Edit: glemte å nevne at det er en w124 90mod. det er snakk om
  11. Hei! Jeg lurer på om det er noen andre forskjeller på 8v og 16v utenom antall ventiler? passer toppen fra 16v rett over? Jeg lurer også på hvor mye effekt det er mulig å få registrert en 900 med, og hva som må gjøres for å få den godkjent.
  12. Da får jeg selge motoren da, hvor mye pleier de å gå for? :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår