-Helland- Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 A4`en ville ikke starte idag, vrir om på tenninga og for lys i dashbord å alt virker som det skal bortsett fra at startmotor ikke slår inn.. :confused: Går fint å skue bilen i gang å har hatt batteri på lading. Min første tanke er at startmotor er defekt.. Noen som vet hvor starteren ligger? Eller har noen andre ideer om hva som kan være feil? Har sjekket alle sikringer også. Det er en 1.8 98mod. Siter 1991 Toyota MR2 mk2 1996 Volvo 460 X 1998 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MasterNik Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 A4`en ville ikke starte idag, vrir om på tenninga og for lys i dashbord å alt virker som det skal bortsett fra at startmotor ikke slår inn.. :confused: Går fint å skue bilen i gang å har hatt batteri på lading. Min første tanke er at startmotor er defekt.. Noen som vet hvor starteren ligger? Eller har noen andre ideer om hva som kan være feil? Har sjekket alle sikringer også. Det er en 1.8 98mod. Har samme problem med min A4, så hiver meg på tråden din i stede for å opprette en ny. Min er da en 96 mod. 1.6. Noen ganger starter den helt uten problem. Kan kjøre langt, stoppe på en butikk for å så ikke få start. Om man skur så starter den lett! Gikk over sikringer etc. Tror problemet ligger i tenningen eller startmotoren. Fikk den til og starte ved å dunke i startmotoren med en metallstang en dag den ikke ville starte. Noen som har hatt lignende problem? Tenkte kansje på å kjøpe en brukt startmotor? eller kan det vær noe inni som er deffekt? Noen som kan anslå en pris hos verksted for å fikse dette? Håper at det går bra at jeg hiver meg på tråden Helland, og at vi begge får hjelp :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Startsprren kan være mongo, er en feil som går igjen på disse bilene.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Blir litt skeptisk til startsperresystemet hvis bilen kan skyves i gang.... Hvis det hjelper å dunke i starteren så er innslaget defekt. Skift starter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Blir litt skeptisk til startsperresystemet hvis bilen kan skyves i gang....Hvis det hjelper å dunke i starteren så er innslaget defekt. Skift starter Pappa sin bmw 316 98mod kan trilles i gang med startsperra på. Noe galt, så han må stadig vekk trille i gang når den sperra seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Startsperren på A4 vil forhindre at man triller den i gang, da man i utgangspunktet kan starte bilen, men ECUen nekter å gi tenning på pluggene og innsprøytning, så den vil bare daue igjen. Om det er startsperren som er problemet lyser det en gul nøkkel i instrumentpanelet. Har startmotoren dårlig kontakt? Hvordan ser jordingen ut på denne? Sjekk batteripoler. Jeg er neimen ikke sikker på hvor startmotoren faktisk sitter.. ville sett bak motoren kanskje. Sjekk forresten at dynamoen din lader som den skal også, under last. Det høres ut som det er startmotoren din eller assosierte releer iallefall. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MasterNik Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Kan det være at siste hakket i tenningslåsen henger seg opp? at nøkkelen ikke slår helt inn? Tenningen blir skrudd på men sjølve starten virker ikke alltid, kan vente litt å ptøve igjen så virker den uten problem! Nå har den fungert helt uten problem hele helgen... håper det holder seg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Startsperren på A4 vil forhindre at man triller den i gang, da man i utgangspunktet kan starte bilen, men ECUen nekter å gi tenning på pluggene og innsprøytning, så den vil bare daue igjen.Om det er startsperren som er problemet lyser det en gul nøkkel i instrumentpanelet. Har startmotoren dårlig kontakt? Hvordan ser jordingen ut på denne? Sjekk batteripoler. Jeg er neimen ikke sikker på hvor startmotoren faktisk sitter.. ville sett bak motoren kanskje. Sjekk forresten at dynamoen din lader som den skal også, under last. Det høres ut som det er startmotoren din eller assosierte releer iallefall. Jeg har samme problemet akkurat nå! Plutselig en dag fikk jeg ikke start. Skal innrømme at den gamle startmotoren begynte å bli sliten. Så jeg byttet startmotor, men har fortsatt samme problem. Batteriet mitt er bare et par mnder gammelt og ligger på 13,06V. Det er ikke irr på polene og ledningene fra batteri til starter er helt fine. Det går å dytte bilen i gang, men den dør ikke ut. Bilen har gått 300k nå, men enda gulle god! Jeg mistenker tenninga eller releét. Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djj91 Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Startmotoren på disse sitter på høyre side av motoren når du sitter i bilen. Den ligger så å si rett under eksosmanifold! Siter Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg