Gå til innhold

Vindusviskeren går bare 1/2 intervall om gangen

Ranger emnet


arnesheim

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Opel Astra sport 1.6l bensin 2000 mod

Det var litt tørr snø på vinduet en vinterdag, jeg skrudde på vindusviskeren og den beveget seg litt før den stoppet pga snøens vekt, etter dette har bare vindusviskeren gått ca en halv intervall pr gang jeg setter viskeren på. Alle andre funksjoner fungerer som de skal.

Jeg har kjørt rundt slik i 2 mnd nå og det går fint, selv om det er litt ireterendes når viskeren stopper mitt i synsfeltet å blir der i ca 15 sek før den går ned igjen.

Det er også forsjellige punkter den stopper på slik at den tar kanskje 55% av en intervall pr gang og dermed kan viskerene noenganger stoppe i 45gr vinkel. kan feilen sitte i relet. Er rellet et av de to som befinner seg i en svart boks under panseret ved sikringsbiksen.

 

Alle svar mottas med takk:)

 

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en god sjans for at det er motoren som er utslitt. Det du kan prøve er å ta av viskerne og la motoren gå uten motstand. stopper den opp da så er det motoren. Kan også være at pusserarmene ble forskyvet når du brukte dem på tung snø slik at endepunktet har blitt flytta til midt på ruta.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fint inspill:)

 

Når jeg løfter opp viskerbladene visker de likt som de gjør på ruta.

Motoren virker sterk og fin, og alle funksjonene til vindusviskerene fungerer helt fint bortsett fra at intervallet stopper halvei før det fortsetter feks videre uppover ruta.

 

Jeg har en mistanke at rellet ikke er helt i som det skal.

 

Var innom biltema og bilexstra i dag, og de hadde ikke relle, noen som hvet, hvor de kan skaffes, om de er dyre vil jeg forsøke å kjøpe et brukt.

 

Er det like lett å bytte et relle som en sikkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke store jobben å skifte et rele, regner med at det sitter i en svart firekanta boks på høyre side under panseret.

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et veldig typisk corsa b/astra f/tigra problem :P

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg sendte damen til opel verksted og for å kjøpe nytt relle, men de sa at det ikke gikk an å bytte relle på Astra 2000 sport, men at feilen ligger inne i motoren, forstår det slik at motoren da må ha et innebygd relle, eller lignende. Hmmm høres rart ut,tenker kanskje jeg må unbdersøke litt mer selv.

Noen her som har byttet relle på en Astra 2000 mod, eller som har opplevd lignende problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok jeg enkelt kan bare foreslå at du skifter hele viskermotorn, andre løsninger kan koste deg mer i etterkant, eller mye mer tid...

 

Er en kjapp operasjon å skifte det...

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår