Iversn Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 For litt over en uke siden begynte motorkontroll lampen å lyse. når feilen ble lest av sto det "Egr Valve is to high" er ikke helt sikker på hvorfor, men det hele endte med at denne ventilen ble byttet, til en jeg hadde fra den gamle motoren. (har vært byttet motor, til samme type, pga registerreimen røyk) og ikke mer enn en liten uke etter dette begynte motorkontroll lampen å lyse igjen. har ikke lest av feilkode nå, men er ganske sikker på at det er samme ventilen igjen, i og med at jeg ikke merker noe spesielt på bilen når jeg kjører den. så jeg lurer på om noen kanskje har en ide om hvorfor denne blir "tett" eller hva jeg skal si:p og er det noe poeng i å bytte den igjen eller er det noe annet som kan gjøres i stede? Motoren som står i er en 1.6 16V 105hk. takker for alle svar:) Siter 2001 Volkswagen Bora 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoexperten Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Ta en feilkode avlesning på bilen det kan jo hende at det er noen annet som er feil husk at "EGR" står for Exhuast gas resirkulering det er en hel system samarbeider med bl.a kjløe system, insugnings sys, og elektronikk signaler fra følere, signal fra motorstyreenheten til aktuator( El drevet venil og motorer) alt dette skjer for å resirkulere eksos gassene til insugnings røret med en riktig trykk. Avgjørelsen og penga er dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversn Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 skal kjøre feilsøk igjen på bilen en av de nermeste dagene, men om det viser seg at det er egr ventilen som igjen er noe feil med, kan det komme av at bilen bruker noe olje eller er det irelevant? lurer også på hvordan det er å rense de, funker det bra om jeg legger den i diesel noen timer eller vil det bare være bortkastet tid? :) Siter 2001 Volkswagen Bora 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Den bruker olje, oljen går i eksosen, noe av eksosen går inn i egr systemet, og da blir det sot i ventilen og den henger seg. Kan prøve å gjøre den ren Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversn Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 skal prøve å se om det funker:) Siter 2001 Volkswagen Bora 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.