Rasjima Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 (endret) Hvis man har http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Vekselretter/ og kobler til et kjøleskap, hva skjer når vi da stopper bilen, vil det stoppe og svive, kan det klare å drive flere ting i tilleg til kjøleskap, lys, høytallere, datalader osv? Fins det andre måter å legge in strøm på? Edit: Må en da kjøpe større, 600W og 1000W? Endret Mai 8, 2010 av Rasjima Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Kva slags kjøleskap skal du ha? Det finnes antagligt 12v kjøleskap. Det finnes og kjølebagger som er berekna til bil. (nyere biler har 12v kontakt til dette) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Det er 230V uttak jeg tenker på, hvor mye i tilleg til et 230V kjøleskap kan man koble til, må man opp i mer Watt på vekselretteren hvis en skal drive mer? Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Eg gjekk inn på elkjøp sine sider for å sjå kor mykje eit kjøleskap trekker av strøm. Eg fann dessverre ikkje den infoen. Har du kjøleskapet i nærheiten? Det skal stå på det kor masse strøm det trekker. Man må finne den infoen før ein veit kva slags omformer du bør velge Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Ok, skal prøve å fnne det ut i morgen når jeg er i nærheten, men er det sånn at når bilen stopper så stopper kjøleskapet å svive? Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Hvis du kobler omformeren til batteriet så går det til batteriet er tomt, hvis ikke det er regulator i omformeren så stopper forbruket hvis batteriet er under et visst nivå. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Åja takk for svar, men er dette den eneste måten å få lagt inn strøm på? (som holder en stund) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Du kan jo bruke aggregat, eller gasskjøleskap.Men disse er litt dyre da! Som nevnt lenger opp så finnes det også 12V kjøleskap beregnet for båt etc! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Har 230v\12v\gass kjøleskap stående, tok det fra campingvognen. Til salgs! Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Jeg har en liten elektrisk kjøleboks, tror den trekker ca. 5 amp. Har du bare et vanlig bilbatteri på 60 Ah vil du altså etter noen få timer ikke ha nok strøm til å starte bilen. Velger du i tillegg å ha et 230 V - kjøleskap i stedet for 12 V øker strømforbruket med 20 % pga. virkningstap i inverteren. Tenker du å ha et vanlig kjøleskap har jeg sett en SINTEF-rapport som sier man må regne med å bruke ca 1 kWh per dag, eller 100 Ah fra et 12 volts batteri. Jeg ser for meg følgende løsninger: * Mange svære batterier som lades når du kjører bilen * Et eget lite aggregat som kan kjøre kjøleskapet direkte, eller lade batteriet * Gassdrevet kjøleskap * Ha med deg lang skjøyteledning og koble deg til strømnettet der du er Du kan også sjekke diverse båt- og campingforum. En vanlig problemstilling blant folket der. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport-16v Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Har 230v\12v\gass kjøleskap stående, tok det fra campingvognen. Til salgs! hallois har du kjøleskapet ennå ? fungerer det 100% Og hva er målene på det ? Pris ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg