TropicX Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Hello! Fått noen problemer med min Audi A4, Varsel lampe for olje, lyste idag, å jegh kjøpte ny olje, å fylte på, etter en liten stund kom den på igjen, og motoren begynte å høre ut som en "skjært sylinder på en moped". Å dette kan da ikke være bra? Den ska på verksted i morgen! Men kansje noen har vært borti dette før. Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaRKooN Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 HVis du har hatt for lite olje og det er en slags klakkelyd? Da kan det isåfall være skjørtbank eller lagerbank! Det er BAD! :rolleyes: Siter [86]Toyota supra turbo MK3 Subaru impreza Wrc rc bil :-) [x]BMW E30 ___________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by HaRKooN HVis du har hatt for lite olje og det er en slags klakkelyd? Da kan det isåfall være skjørtbank eller lagerbank! Det er BAD! :rolleyes: Er bare det at den kommer rett fra service, å da jeg kjørte lyste oljelampa, da var jeg bare 50m unna en bensinstasjon, så da kjøpte jeg ny olje, å fylte på med en gang.. På bensinstasjonen, så sjekka vi olja, da var den nesten på minium, så fylte på endel olje da. så bare fortsatte lampa å lyse, å de klakkelydene kom etter 10 min med kjøring. Ikke bra tror jeg :( Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Klag til verkstedet så snart som mulig! Om den nettopp har vært inne på service så burde det såfall vært olje på bilen! PS. Rød varsellampe betyr "STOPP BILEN ØYEBLIKKELIG". Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by SpeedWell Klag til verkstedet så snart som mulig! Om den nettopp har vært inne på service så burde det såfall vært olje på bilen! PS. Rød varsellampe betyr "STOPP BILEN ØYEBLIKKELIG". Den er på verksted. Har vært å klagd på den. Men kjedli at slikt skjer.. Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Kanskje de glemte å stramme bunnpluggen eller oljefilteret.. med tanke på at oljesumpen var på minimum rett etter at du hadde vært der. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Originally posted by ClusterOne Kanskje de glemte å stramme bunnpluggen eller oljefilteret.. med tanke på at oljesumpen var på minimum rett etter at du hadde vært der. aner ikke jeg. Men ska opp til de på mandag, så får se hva de ska gjøre med bilen da! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisk Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Hvis lampa lyste etter at du fylte på olje, kan det jo verre at du ikke har noe olje trykk. Er ikke det samme lampa? Og lampa pleier vel ikke lyse får nivået er ett gott stykke under min nivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
illusion Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Hadde nettopp problem med olja på min a4 nettopp. oljelyset lyste når motoren ble varm, peila olja og hadde nok olje på den. det viste seg å vere oljepumpa som var ødlagt og den mista oljetrykket når den blei varm. måtte skifte oljepumpe og turbo pga dette , så et tips: ikkje kjør med bilen når den lampa lyser, kan bli dyrt. :mad: Siter [... Passat Streetfighter - Highline Edition ...] [http://www.coppermine.shows.it] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Det folka på bilforretningen mente der var, det med oljelampa som lyste.. var at kanskje den måle sensoren som hadde gått, men ikke helt sikre. å det med lydene i motoren, mente de ikke var noe farligt, men mente det kom fra noe langt nede i motoren. Dette får jeg vite i morra... Kjiipt er det ja.. Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Hvordan går det med motoren din? Når jeg jeg tenker etter så hadde jeg en slik lyd...turde nesten ikke kjøre jeg heller....den var bare strammehjulet til den ene raima hos meg. Skulle du trenge å lese ut feilkoder på hjernen din kan jeg hjelpe deg med det også...har måleapparat til sånt:) Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Heisann! Jeg får helt ny motor til bilen nå! Det var Rådelageret som hadde fucka litt med en sylinder. Så bilen ska være på veien igjen om 1 uke sa bilforretningen! :D Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 betal litt mellomlegg og få de til å slenge i en turbomotor :D Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Det hadde vært noe det ja! Men da tror jeg ikke Mor å Far blir fornøyde med forsikring osv iogmed at de betaler den i år for meg! Men tanken var der! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaRKooN Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by HaRKooN HVis du har hatt for lite olje og det er en slags klakkelyd? Da kan det isåfall være skjørtbank eller lagerbank! Det er BAD! :rolleyes: Hehe, var det godt tippet eller ?? lagerbank!!! hehe! :D Siter [86]Toyota supra turbo MK3 Subaru impreza Wrc rc bil :-) [x]BMW E30 ___________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg