caviller Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Hei Når jeg starter bilen min får jeg en slags hylelyd/skrapelyd akkurat når motoren starter. Lyden varer i ca 1/2 sek før den forsvinner. Når motorer er varm får jeg ikke samme lyden. Da starter den som normalt. Er det startmotoren som fusker? Isåfall, hva er d som gjør at lyden ikke kommer når motoren er varm? Hilsen en noob =) Audi A4 1.8 ADR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Hei Når jeg starter bilen min får jeg en slags hylelyd/skrapelyd akkurat når motoren starter. Lyden varer i ca 1/2 sek før den forsvinner. Når motorer er varm får jeg ikke samme lyden. Da starter den som normalt. Er det startmotoren som fusker? Isåfall, hva er d som gjør at lyden ikke kommer når motoren er varm? Hilsen en noob =) Audi A4 1.8 ADR Høres det ut som en gris som hyler. Har du Klima. Er det på Når du pleier å starte bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Ja det høres mildt sagt ut som en gris som hyle..klima er på ja. Noe der som lager lyden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Ja det høres mildt sagt ut som en gris som hyle..klima er på ja. Noe der som lager lyden? Prøv å skru det av før du starter bilen (kald motor) Hvis lyden ikke er der. Skrur du på klima og starter bilen på nytt. Hvis lyden kommer da er det Viftereima di. Som enten kan være slitt, tørr eller Strammehjulet som må strammes. Har samme lyden selv, hos meg var det verken strammehjulet, eller slitasje eller at den var tørr. Fikk forklart at en kompis at det det er en fjær som strammer reima. Når motor går i gang og huker tak i reima og hvis det ikke treffer 100% vil du høre en hylelyd. Hvis verken den reima er slitt, tørr eller at strammehjulet er for slapt var det ufarlig. Mente at det var ganske vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Ok! :) Skal gjøre et forsøk på det! :) Takk for hjelpa så langt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Gikk dårlig der ja..fortsatt samme lyd.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Må bare tilføye en ting..jeg har aldri hatt klima av før..er d bare å skru ned vifta til 0 ? eller ? ble jaggu usikker her..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Må bare tilføye en ting..jeg har aldri hatt klima av før..er d bare å skru ned vifta til 0 ? eller ? ble jaggu usikker her..hehe Bare å skru helt ned. Trykk på den knappen som justerer hvor mye klima skal blåse. Trykk til den ikke blåser noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian K Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Har du funnet løsning på problemet, må hele pumpen byttes eller er det noen verksteder som overhaller, Skoda skal ha ca 17 000.- for ny klimapumpe ink jobb. sykt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 skal bytte ac kompressor på min bil nå, får tak i overhalt kompressor for 2000kr i fra svergie å jobben gjør jeg selv, må på verkstede å få trykktestet å fylt på gass :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Mye noooobs her forstår jeg... Lyden du hører er treghet i innslaget på starteren din slik at den er med noen runder etter at motoren har starta. Da øker turtallet på den MYE og du får en stygg lyd. dette er en helt vanlig sak på Audier. Så enten driter du i det og lar det være sånn (har en bil som er har vært slik i 7 år) eller så bytter du starter Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caviller Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Mye noooobs her forstår jeg... Lyden du hører er treghet i innslaget på starteren din slik at den er med noen runder etter at motoren har starta. Da øker turtallet på den MYE og du får en stygg lyd. dette er en helt vanlig sak på Audier. Så enten driter du i det og lar det være sånn (har en bil som er har vært slik i 7 år) eller så bytter du starter Korrekt! Jeg byttet starteren og alt ble ok :) Tok bilder dersom det er noen som vil se hvordan det gjøres! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Se der ja :D Var det jeg regna med :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg