Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

Da sitter endelig felgene på kjærra :) Fikk også enda en pakke fra Superskoda i dag, med panserløfter, ny led interiør belysning, fothviler som matcher pedalene ++ :) Men hva må til for å få av den gamle fothvileren? Må en ha av den lista som går framme fra og til b-stolpen?

 

Bilder!!:

 

 

DSC_0536.jpg

 

DSC_0534.jpg

 

DSC_0529.jpg

 

DSC_0530.jpg

 

DSC_0531.jpg

 

DSC_0532.jpg

 

DSC_0528.jpg

 

DSC_0526.jpg

 

Nevnte jeg at bilen trenger senk?

 

Interiørled:

 

DSC_0540.jpg

 

8,5x19 ET45 med 215/35-19 Dunlop SP Sport Maxx

 

DSC_0537.jpg

 

9,5x19 ET48 med 225/35-19 Dunlop SP Sport Maxx

 

DSC_0538.jpg

 

Bilen er ikke helt ren og felgene er ikke vasket rene for monteringsfett, men ser greia :p At den trenger senk. Fyller greit ut buene affal :) Gjør nok noe annet med senterkoppene etterhvert også...

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er rene Scouten det her nå.. Og tenk, RSn er vel senket org også? Men jeg bestilte senk den 26 april, så er ikke meg det står på, dessverre... Håpe det hjelper til helga :) Tror det blir bra med de felga når den er lavere! :D

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for det Ole-mann :D Veldig førnød med bredden :) Blei veldig bra med breiere kant bak, og strekket blei veldig fint, uten å bli for mye :) Men det er ikke så mye mer å gå på bak, for det er ca 2-3mm klaring innover, og felgen er jo på utsiden av skjermen :) Må bare bli bra med senk nå :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er det noen her som har vært borti dekktrykkovervåkning? fikk opp varsel i dashen etter en kjøretur i går.. har ikke prøvd vag-comen enda, men kan den grunninnstilles eller noe? :)

Har og bestilt time til 4hjulskontroll og til godkjenning hos BT i dag. Så nå bør senken snart være her...

Har også satt inn lik LED lys i taklampa bak som jeg har foran, montert oppbevaringsrom underførerstolen og satt på RS logo i grillen foran. Begynte i stad i ren frustrasjon å se på modding av eksos, men trengte litt andre eksosdeler, så slo meg til ro med å klippe plenen.. Venter nok med eksos til etter senk er godkjent, så slipper å bytte tilbake bare for visninga.. Soting av ruter er avtalt, men må vente til etter godkjenning, og xenon og drit må vente til etter godkjenning..... sjelden har én ting satt så mange kjepper i hjula.... :(

Ellers blir det ny tur til Lars Kristian Belle på søndag, og da blir det Swissvax Mirage på kjærra :) Satse på den blir fin da :)

Også et spørsmål til; Hva er forskjellen på grillen på Octavia II, og Octavia II facelift? har skjønt de ikke passer om hverandre? stor forskjell?

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er det noen her som har vært borti dekktrykkovervåkning? fikk opp varsel i dashen etter en kjøretur i går.. har ikke prøvd vag-comen enda, men kan den grunninnstilles eller noe? :)

Også et spørsmål til; Hva er forskjellen på grillen på Octavia II, og Octavia II facelift? har skjønt de ikke passer om hverandre? stor forskjell?

 

Kommer den varseln opp hele tiden eller har du kun fått den én gang?

 

Litt usikker på hva som er forskjellen, men du finner denne på superskoda:

 

http://www.superskoda.com/skoda/octavia-ii/skoda-octavia-ii-badgeless-grille-from-the-facelift-09-model-oem

 

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den etter å byttet hjul :) men fikk grunnstilt den og har vært ok etterpå :) Er ABS sensorene som måler rulleomkrets, så systemet må nok bare grunnstilles etter hjulbytte :)

Har sett den grillen der også, men jeg klarer ikke heelt å se forskjellen på grillene.. uten å ha en pre face, og en facelift ved siden av hverandre evt :) skulle likt å visst det :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den etter å byttet hjul :) men fikk grunnstilt den og har vært ok etterpå :) Er ABS sensorene som måler rulleomkrets, så systemet må nok bare grunnstilles etter hjulbytte :)

Tenker du på fikse med vag-com?

Du trenger bare å holde inn den dekktrykkbryteren noen sekunder så stiller den seg inn selv.

 

Edit: Ser nå at det er akkurat det du skrev :)

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175GD: Hvilke stolper da? de på siden, eller de inni grillen? Greia er at "ettermarkedsgrillene" er skilt med facelift og pre facelift, og ikke passer over med hvarandre.. ser jo ikke så mye forskjell på de (har ikke fått sett en facelift nært live), og har finni en facelift grill jeg liker :p

 

Mikael1977: Ja, bare holdt inne setknappen til overvåkninga. :) Men holdt den ikke inne lenge nok de første gangene :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175GD: Hvilke stolper da? de på siden, eller de inni grillen? Greia er at "ettermarkedsgrillene" er skilt med facelift og pre facelift, og ikke passer over med hvarandre.. ser jo ikke så mye forskjell på de (har ikke fått sett en facelift nært live), og har finni en facelift grill jeg liker :p

 

Vet ikke om det er ulik interface mot panseret. Men det jeg nevnte om "stolper" angår de stående ribbene inni grillen. Men siden Superskoda lister en O2-grill med O2FL-look, så er det vel sannsynlig at også interface er endret.

Kjør grønt, la bilen levere mest mulig CO2 til plantene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det :) Har i dag vært en tur hos Lars Kristian Belle igjen, å lagt på 2 lag med Swissvax Mirage og det blei helt sinnsykt bra resultat! :) Bilder kommer i morgen :)

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår