commodus Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 va er galt med nøkkel når man starter en bil? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 er vell ikke noe galt med nøkkel. er heller ikke noe galt med bryter. det er artig og lage noe. være kreativ er glad i racepreg. mange nye biler blir levert med start knapp så hvorfor ikke når du har en liggende og det fyller opp instrumentpanele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 ferdig volvo. da er volvoen levert til eier. men den kommer innigjen om ikke så lenge får å få ny fanger og lakert front. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 i går var jeg og kjøpte meg et bilig mig sveiseapparat. da tig er lit klurete å sveise rust med. jeg hadde en ødelakt jekk som ble understell. så det ble tirllbart. bagasjeluken har nok sett sine bedre dager. fant og rust i demper tårn framme. sveiseapparate kommer hvertfall godt med når man har opel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 jeg har gått å iritert meg over den forvokste innsugsboksen på motoren så jeg har startet på en power cap. tok først et 3.5" rør og kappet av 80mm så skjærte jeg et snitt for å forme det til insugsflensen når jeg hadde fått riktig fasong så sveiste jeg snitte så skjærte jeg ut 60mm av ene langsiden og satte inn et 2.5"rør sveist det inn. så skjærte jeg ut en plate med samme fasong og sveiste rundt så planet jeg den delen som skal mot innsugsflensen å limte på pakning så den ikke suger falskluft. nå er det polering igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 jeg tok en liten titt på hvordan han som hadde bilen før hadde fikset rsut. skjønner ikke hvorfor folk kliner på spakkel å trur rusten forsvinner. er det så vanskelig å gjøre noe sikkelig. rundt takluka å front ruta var å rusta. har bestemt meg får å fjerne alt av rust. og koste på en hel lakkering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 da har jeg fått gjort litt mer. jeg legger jo ut en update regner med de er noen som leser. selvom det ikke har hvert en komentar på aldri så lenge. jeg riset hjulbuen over på en papp mal å klippet den ut. så gikk jeg bak verkstede i fant en sierra bue som kunne funke med litt kapping så teste jeg den. så la jeg på noe rustforvandler i innerbuen og slipte hvor jeg skulle sveise. ferdig på sveist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LuxXxuS Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 ser bra ut detta:) kordan du sveiset røsten på hjulbuen bak da? skjærte ut noko liknende og punkt sveisa det? og så pusse ned sparkle og lakkere? :) stå på:) skal følge med :) Siter Opel Ascona C GT 1989(Solgt) Volvo 240 1986 (Solgt) Opel Vectra A 8v 1990 (vraka) Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Bra arbeid, rustsveising og hellakkering fortjener den! ;) Begynner vel å bli skjeldne disse Vectraene? Skal jeg utsette på noe, må det være baklyktene.. Lexus-lykter hører hjemme på Lexus ;) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mbc202 Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Bra arbeid, rustsveising og hellakkering fortjener den! Begynner vel å bli skjeldne disse Vectraene? Skal jeg utsette på noe, må det være baklyktene.. Lexus-lykter hører hjemme på Lexus + framlyktene. Håper virkelig du setter denne tilbake til original look. kler ikke annet. skifte farge på den?? :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 gjorde det samme med innerbuen ja. kappet ut det værste la inn nytt og fylte buen godt med ruststop. er enig med dere om lyktene. men fyren som hadde bilen før kastet lyktene. men har nye orginale baklykter på hånda. men hva om å lakkere fram lyktene svart inni? her er litt mer bilder av hva jeg har gjort i kveld. la spakkel rundt takluke hvor jeg hadde slipt vekk lakk og rust ferdig hjulbue med rustbeskyter. slipt klar til spakkel i mårra bagasjerom vasket powercapen ferdig med lakk og kobblig til tomgangsreg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Hvis du først skal hellakkere, så ha den svart, med originale, røde lykter bak og som mcb202 sa - orignale fremme.. ;) Få på noen pene felger og ha det meste origanlt så har du en pen, sprek Vectra som skiller seg ut(på den måten at den ikke har plastikk og dritt) Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 divad. skal hel lakkeres svartblank. og hvite comp felger. har vært i verkstede og gjort litt igjen. pusset ned spakkele rundt takluka. så fikk jeg på noe stålfiber på hjulbuen. den skal pusses ned å fin spakles i kveld. så la jeg på grunning over ruststopen i hjulbrønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 divad. skal hel lakkeres svartblank. og hvite comp felger. Kan bli tøft ;) Hva med lyktene da? Blir de værende? Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mbc202 Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 er det bare meg eller ser den hjulbuen ikke helt 100 ut? ser ut som en bulk som går nedover på midten ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg