Gå til innhold

Fattigmanns lakkboks

Ranger emnet


Nordhagen

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakket litt med en bekjent som har jobbet fulltid med sandblåsing og lakkering tidligere og han mente at dette ikke hadde noe for seg i tettbygd strøk pga. avgassene og luktproblemer. Han kunne ikke skjønne at du ikke fikk problemer med naboene.

 

Ser du velger å gjøre jobbene sent på kvelden, men helt ærlig, lukter det ikke ganske så mye i området rundt? Jeg syns det du har gjort er helt genialt og hadde lyst til å lage noe liknende, men ble litt usikker etter å ha snakket med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket litt med en bekjent som har jobbet fulltid med sandblåsing og lakkering tidligere og han mente at dette ikke hadde noe for seg i tettbygd strøk pga. avgassene og luktproblemer. Han kunne ikke skjønne at du ikke fikk problemer med naboene.

 

Ser du velger å gjøre jobbene sent på kvelden, men helt ærlig, lukter det ikke ganske så mye i området rundt? Jeg syns det du har gjort er helt genialt og hadde lyst til å lage noe liknende, men ble litt usikker etter å ha snakket med han.

 

Det er jo den typiske holdningen man får fra folk som har alle fasiliteter i orden, det. Har hørt det før, og ja, det lukter litt, men jeg driver ikke med 5 strøk på en time hellakkering. Det er det som er forskjellen. Jeg kan kjenne lukta 10-20 meter fra garasjen i omtrent 10 minutter etter at jeg er ferdig, men naboene er fortsatt lenger unna. Har enda ikke fått noen klager etter 3 år på denne måten.

 

Egentlig er jeg mer bekymra for støyen, så jeg bruker ikke kompressoren etter 22.00.

 

Jeg ville sagt at det viktigste er å være oppmerksom og prøve seg fram litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg inn kassa i en isolert boks :) da blir den veldig stille og god og ha med og gjøre :) bare sørg for at den får kjøling og lufta den trenger

 

Takk for tipset!

 

Satt og tenkte på det i tannlegestolen i går faktisk. De bruker jo trykkluft hele tiden, og jeg hørte en svar during fra et underskap innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg leste denne tråden for lang tid siden, og nå i det siste har jeg gravet den og andre besynderligheter frem igjen, Nordhagen! Fant deg igjen på både byggeforumet og Ståle Krapyl's forum. :D Diggbare kreasjoner fra han ObiWanShernobyl og de andre britene. Nesten så jeg får lyst til å ta frem igjen noen mislykkede og halvferdige mdf-prosjekter.

 

1) Hva er det som lønner seg å kjøpe i utlandet og hva som er helt greit å handle på Norbond. Jeg bor bare en liten biltur unna så kjekt å plukke opp forbruksmateriell lokalt. Så også han som nevnte på den .uk sjappa med teip og pussepapir til 1/10 av kjøkkentema sine priser. Har også tema, clas, lunna.as og Hamar Bilpleie minutter unna.

 

2) Har siklet litt på en Mirka Abranet pussekloss. En kompis mener støvsugerslangen er noe herk, han brukte en 3M variant. Etter å ha sett video på dotuben ser den jo grei nok ut. Fjernstartet støvsuger har jeg fra før. Tanken er seff å unngå mye av slipestøvet.

 

3) Har og lurt på Sundstrøm/3M/biltema maske. Men greit å kunne få tak i ekstra partikkel og grovfiltre til en rimelig penge så ei maske kan brukes til alt. Alternativet blir engangsstøvmaske til 1kr/stk for 100pk på ebay. Verken kjøkkentema eller europris til en tier er verdt en tier synes jeg.

 

4) Har trålet meg igjennom en håndfull usa og uk sjapper med luft/oljeavskillere osv. Er så stort utvalg at jeg blir svimmel. Ellers fant jeg en brukbar dotube video om å rigge kompressor i eget rom og rør i svartstål. Jeg skjønte ikke hva som er "feil" med kobberrør annet enn at det nok er dyrt, men at galvaniserte rør kan være litt risky kjøpte jeg. :) Jeg synes han er litt morsom å høre på også så jeg så alle garasjeklippene hans. :D :thumb

Jimmy Jamasee

PS! Han nevner også min. 20ft, du som sa min. 5 meter(?) og 25ft et sted. :)

5) Jo takk, det var nå min tur til å finne ut at "proff"sprøyta til tema er litt krøkkete å gjøre rent så nå skal jeg ihvertfall kjøpe/bygge meg ultralydgryte! Kan hende jeg demonterte mer enn nødvendig men q-tipsen fortalte meg at det var ikke helt rent innerst inn baki bak dysene.

BTW: http://deiwhy.blogspot.com/2008/12/diy-ultrasonic-cleaner.html

 

Sukk, så mye å sette seg inn i. Men akk så gøy når man får det til! :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår