Bulletride Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Heisann Hva er strafferammene for å kjøre med en bil hvor taket er kappet av med vinkelsliper? Beltene i setene forran blir borte. Har en mistanke om at frontruta vil sitte relativt dårlig fast. Bilen kommer sikkert til å bli veldig "gele-aktig" å kjøre med tanke på at det mangler deler av rammeverket. Den vil med andre ord ikke være i verken i forskriftsmessig eller forsvarlig stand. Da regner jeg med at ansvarsforsikringen på bilen ikke lenger er gyldig. Hva er det værste som kan skje hvis jeg blir stoppet av politiet? Kan jeg miste lappen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevroletVan Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 (endret) Hehe, cabriolet med 4 dører, de er det ikke mange av.....:D Endret Mai 1, 2010 av ChevroletVan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har du seriøst tenkt til å kjøre den bilen på veien? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 HeisannHva er strafferammene for å kjøre med en bil hvor taket er kappet av med vinkelsliper? I verste fall, døden. I beste fall, lappløs.(Håper jeg) Tar du den bilen ut i trafikken så er du ikke bare en fare for deg selv, men alle andre som ferdes rundt deg og. Vil du ha cab, kjøp deg en. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 lappløs, da er du i så fall skikkeli heldig å treffer på noen som har en ekstremt god dag, nå er ikke jeg noen purk selv, men hadde jeg stoppet deg hadde du mista lappen, og blitt bura inne... Dette er idiotisk... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 gikk en mercedes 123 karoseriet i mosjøen som hva kappa av taket på. den ble brukt som festbil med prøveskilt. de hadde ikke noe problem med polititet når de ble stoppa. men kommer helt an på polititet du møtter og kor godt arbeid du har gjort etter du kappa av taket, at du slipa ned alle skarpe kanta osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Da er politiet som stoppa den merca uviten. Når man kapper av et TAK på en bil så svekker du hele konstruksjonen i karosseriet! Hvis du krasjer med noe sånt så kan jeg vedde på at bilen vil krølle seg som et trekkspill. Det finnes ikke kult, ikke pent og i allfall ikke trygt! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomcatos Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 en jeg kjenner gjorde dette på en audi 80 bare atte han sveisa igjen dørenne, lagde ramme rundt inni dørenne så det blei stivt igjen. og skulle bort å godkjenne den etter 2 år med skruin.. han blei sendt hjem med atte ene avstivnings stolpen var får tynn. Siter jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Er faktisk en på Land Rover Forum som bygger om en to dørs Range Rover til cab nå - og får det godkjent av Vegvesenet :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Litt annerledes der grunnet LR 2 dørsen kom med hardtopp/cab også så konstruksjonen der er noe helt annet ;) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 lappløs, da er du i så fall skikkeli heldig å treffer på noen som har en ekstremt god dag, nå er ikke jeg noen purk selv, men hadde jeg stoppet deg hadde du mista lappen, og blitt bura inne... Dette er idiotisk... Er ikke den politimannen som stopper deg som velger straffen man får. Så om det er du som hadde vært politimann eller om det er ola normann, så hadde det blitt lik straff uansett:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Tenker kjøreforbud, lappen og en fin bot er det som er riktig straff ifølge loven :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 For å være helt ærlig så fåreslår jeg at du slår fra deg tanken der litt umiddelbart. "Kirnua-cab" er såppas dustete at ikke en gang jeg ville gjort det,og jeg er tilbøyelig for å gjøre en hel del teite ting. :cruising: Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 hvorfor skal man straffes for en forseelse som kun går utvoer deg selv hvis du tabber det til? like logisk som beltebøter og annen offerløs "kriminalitet" ja det er riktig nok idiotisk å bruke en hjemmekonstruert cab uten forsterkninger, men hvem er det i såfall dette går utover i en ulykke? tydeligvis mange som mener det er korrekt at man nesten må søke i tre eksemplarer for å få drite i et fritt land. byråkrathelvete.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Er du sikker på at det kun går utover en selv? Lager en cab med tanke på å bare transportere seg selv? Hva med at en mister kontroll og tar med seg noen personer pga svekket konstruksjon i bilen? Tenk lenger enn din egen nese! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg