Gå til innhold

omegadti

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om omegadti

  • Bursdag 07/22/1986

Contact Methods

  • Bosted
    guatemala

omegadti's Achievements

  1. joda, hjalp godt på det ;) må det shimses på nytt eller kan man bare flytte det rett over tro? takker for alle gode svar hittils. er vel ikke uvanlig med en slik utveksling, har en kompis som har en 2.3sport og den akser jeg lett fra, men når vi bikker 160 begynner det å helle andre veien fordi han har lengre utveksling:) har hatt 124 før og bygd om til asd, den prosessen gidder jeg absolutt ikke en gang til, diffbrems er mye enklere og mer solid ;) gidder heller ikke å bygge om til manuell da jeg faktisk liker automaten til mercedes og syns dem suger på manuell, den eneste gode manuellkassen jeg har prøvd i mercedes er getragen fra 16v. ellers er det grøtrøring og lite definerbare skiller ;)
  2. mener du fysiske forskjeller på selve lokket nå? og vil det si at jeg ikke kan bruke deler fra en 124? hadde gear og diffen fra en 2.3 16v på min gamle w124, men var ikke jeg som monterte det :(
  3. Hvor kan man finne bakaksel fra 2.3/5 16v? Har lyst på diffbrems når jeg har alt annet fra før, har overtatt den røde som rosso her på forumet eide før
  4. har akkurat kjøpt en 190e avantgarde som originalt var en 1.8 men nå er det montert en 2.3 8v som er nyoverhalt. ut fra turtallet 3000rpm v/100 km/t ser jeg for meg at den enda har utvekslinga fra 1.8, er det slik som på 124 at automatkassen er den samme utvekslinga mens forskjellen ligger i diffen bak? kan jeg hente diff/klokke fra en 124 uten videre problemer eller tilpassinger? det akser no jævlig nå men vil heller ha en mere normal utveksling ;)
  5. får se hva blodprøvene sier, han hadde drukket såpass lite kvelden før at jeg kan ikke fatte å begripe at det skulle kunne måles på han dagen etter ;) nå er jo også disse apparatene kjent for å gi utslag på mye annet spiselig også da. menmen, krysser fingrene og skulle worst case scenario inntreffe så får man bare vente til det er over og peisa på igjen
  6. når kjøpte du bilen? hvis du har en reell grunn til hvorfor du vil ha penga tilbake så skal vel ikke det være et problem..
  7. når kjøpte du bilen? hvis du har en reell grunn til hvorfor du vil ha penga tilbake så skal vel ikke det være et problem..
  8. den blå mazdaen bak deg på bilde 6 er en team medlem:) den tilhører samme karen som har den alfaen på mitt bilde:D
  9. heisann, har en golf 2 som jeg kjører bilcross med. forrige løp jeg kjørte måtte jeg bryte etter 2. heat fordi clutchpedalen ble stående inne, har funnet ut at den stanga som skal dytte ut utløserlagret ikke kommer ut. er dette et vanlig problem/ hva skyldes det? denne bilen var forresten fantastisk å kjøre bilcross med:D sveiset sperr,senkesett og shortshift:)
  10. eller gjør de originale festene stumme.. ser ikke hvorfor en gsi motor er bedre enn c20xev.. de sprekker omtrent like ofte ;) kjører golf 2 selv og den er startrask med 1.8 passatmotor og sveisa sperr, trekker bra gjennom svinga også
  11. noen som gidder å photoshoppe det sølvfargede på denne forsterkern tett glanset hvit? er usikker på om jeg skal få den lakket i samme farge som m44'n min eller ha den i bar alu som på bildet(glassblåst, skal være sort), kunne jo polert men det er jo en million kjøleribber på den
  12. hvis du vil sikre stikkakslingene kan du bore et hull i toppen av dempertårnet og et i nedre skål på fjærbeinet å fest en kjetting i mellom, husk at det ikke tar borti hjulet og at du presse opp fjærbeinet litt siden dette skal forhindre full utstrekk på demper og rive drivknutene til helvete
  13. hvorfor ikke lete etter en rimelig to-kanaler da? det skal sikkert ikke mer enn 2-300w elns, har godlyd i en audiobahn 12" med 2x80 helix watt her;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår