Gå til innhold

242-T5 sitt De Tomaso Pantera prosjekt

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke vært her inne siden jeg solgte 242-T5 prosjektet mitt.

Tenkte jeg kunne vise hva jeg har gjort det siste året.

Jeg kjøpte meg en 74 modell Pantera i juli i fjor. Den så bra ut, men det viste seg at det var mye som måtte gjøres.

2.JPG

 

Bilen hadde aldri vært registrert i Norge, så det første jeg måtte gjøre var å få bilen kjørbar og klar for BT.

Jeg kjøpte meg 18" og 19" felger/dekk som jeg monterte på, fikset lys,bremser og litt annet småtteri og reiste til BT.

 

13.JPG

 

5.JPG

 

Det gikk temmelig bra, men trengte dokumentasjon på bilen. Ringte til Amcar og de sa at det fikset de, sammtidig så spurte jeg om de kunne skrive inn de nye felgene/dekka mine inn i deres papirer....og det gjorde de.

Reiste til BT igjen og leverte dokumentasjonen, og alt var OK.

Fikk vognkortet og der står de nye felgene/dekka som standard dimensjon:D

 

18.JPG

 

Etterhvert så plukket jeg ned bilen og begynnte å sjekke bilen for rust, og det var det jo litt av (disse bilene er kjennt for å ruste)

 

9.JPG

 

3.JPG

 

Jeg byttet kanaler, sveiset inn nye biter på bakskjermene, sveiset bakluke, sveiset igjen markeringslys på sidene, sveiset igjen hull etter USA fangerene, laget ny frontspoiler i stål som jeg monterte kjørelys og park/blinklys i og sveiset inn nye GTS skjermbuer.

 

16.JPG

 

19.JPG

 

21.JPG

 

Etter dette ble det mye sparkling og pussing. Så ble det å demontere dører og luker for å få lakkert disse innvendig.

 

26.JPG

 

24.JPG

 

31.JPG

 

29.JPG

 

45.JPG

 

47.JPG

 

46.JPG

 

48.JPG

 

50.JPG

 

Fikk montert ny deltavinge bak.

Leverte så bilen til lakkering i april, så den var ferdig lakkert når jeg kom hjem igjen fra ferie i Thailand.

 

60.jpg

 

61.jpg

 

68.jpg

 

Senket så fjæring og montert spacere foran og bak, men foran ble det problemer med å svinge, så der har jeg fjærnet spacerene igjen. Det har jeg ikke bilde av.

 

70.jpg

 

79.jpg

 

81.jpg

 

83.jpg

 

87.jpg

 

89.jpg

 

Så i dag skal jeg ut å kjøre med den for første gang etter oppussingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gromt!

 

Tøft at du laget frontspoileren selv. Hvordan så den originale ut?

Det var ikke spoiler på denne orginalt, men den er temmelig lik de som kom på andre modeler.

 

Grunnen til at bilen ble 2 farget er at GTS kom slik, så derfor er det sorte Silkematt og ikke blank. Bilen ser ut som en GTS nå bortsett fra at frontspoileren ikke er helt lik.

Jeg mener at slike biler ikke skal bygges for mye om, det vil redusere prisen ved et ev. salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår