audi90quattro Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Har en audi 90 2.3 Q som eg driv å skjifta motor i tel en 2.0L 16v som har stådd i en audi 80 competition. men må eg skjift ledningsnettet før å få start på biln? træng all hjælp eg kan få så plis svar!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Ehmmm... Skal vi se... Ledningsnett må nok sannsynligvis byttes. Motorfester må nok mulignes byttes. Girkasse tror jeg du må bytte, og da tror jeg egentlig nesten at du må bytte bakdiffen også for å få lik utveksling på for og bakdiff. I grunn greiere å se om du får fatt på en 2,3 20V motor (7A). Da er iallfall motorfester og gearkasse bolt-on. Samt at du får en HELT annen motor enn quattro-competition. Skiller ikke mer enn 30 hester omtrent, men det skiller en god del på dreiemomentet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi90quattro Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 motorfeste girkasse å alt passa å ledningsnette ser høveli likt ut. vi har sott inn motorn å alt dær passa tellomæ manifoiln fra 2.3en men vi e jo usekker på om vi må skjift ledningsnætt. å e ikje dæ MASSE arbei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nollie1982 Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 er ikke 2 liter 16v 4 sylindra? hvordan kan manifolden passe fra en 5 sylindra til en 4 sylindra? kappa av et rør? :P Siter Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi90quattro Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 passa bære fint. men fant ut att eg sku kjøp en 2.2t 20v å sætt i biln istede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Et enkelt skifte av kamaksel i den originale 2.3 motoren og du hadde hatt mer effekt enn det er i noen 2.0 16v ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg